کد خبر: 527397
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۰۸:۲۲:۰۲
| |

مدیرکل زندان‌های استان تهران خبر داد:

۹۸ زندانی نیازمند از زندان‌های تهران آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: ۹۸ زندانی نیازمند با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ماه گذشته از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان و با همت خیران و نیکوکاران استان تهران آزاد شدند.

۹۸ زندانی نیازمند از زندان‌های تهران آزاد شدند
کد خبر: 527397
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۰۸:۲۲:۰۲

علی رستمی با اشاره به اجرای طرح نذر هشتم در آذر، افزود:  از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه اختصاص یافته به هر زندانی نیازمند، مبلغ  ۵۰۰ میلیون ریال از محل خیران مرکز مراقبت بعداز خروج تهران برای هر زندانی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، وی خطاب به خانواده زندانیان آزاد شده اعلام کرد:  با توجه به راه‌اندازی سامانه حمایت از خانواده زندانیان، شرایط مراجعه حضوری و غیرحضوری برای ثبت نام زندانیان آزاد شده  فراهم است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه ضمن ثبت نام  از برنامه‌های حمایتی این انجمن بهره‌مند شوند.

پویش نذر هشتم با فعالیت مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان تهران و همت خیران و مددکاران استان هر ماه برای جلب کمک خیران با هددف آزادی، اشتغال و کمک به  معیشت خانواده زندانیان برگزار می‌شود.

در این طرح،  به نیت «امام هشتم»  امام رضا (ع)  هشتم هر ماه هشت زندانی نیازمند با کمک نیکوکاران آزاد می‌شوند و این برنامه با توجه به استقبال خیران هر ماه دو بار اجرا می‌شود.

 تاکنون در قالب این پویش بالغ بر هزار مددجو از زندان‌های کشور از بند زندان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگشتند.

کمک به خانواده زندانیان از دیگر ابعاد راه‌اندازی پویش نذر هشتم اعلام شده است.  پرداخت نقدی، اجاره و یا رهن منزل، بسته معیشتی، سبد کالا، اقدامات آموزشی، توزیع غذا، اعزام به سفرهای زیارتی، خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه دانشگاه و اشتغال از جمله اقداماتی است که برای حمایت از خانواده زندانیان از طریق جلب مشارکت گروه‌های اجتماعی، جهادی و مردمی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها