کد خبر: 527325
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۳:۳۳
| |

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش:

800هزار معلم، مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده 800 هزار نفر از معلمان مشمول طرح رتبه بندی خواهند شد. 

800هزار معلم، مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند
کد خبر: 527325
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۰:۵۳:۳۳

اعتمادآنلاین| احمد لاشکی صبح امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش یزد، اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی تصویب و به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش دانشجو،وی با بیان این‌که 800 هزار معلم در سراسر کشور مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، افزود: افرادی که با دانش آموز یا مدارس در ارتباط باشند و یا طبق بخشنامه 230 حتی کسانی که معلم هستند و در ادارات به سر می‌برند، مشمول این طرح خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اجرای این طرح را ارتقای منزلت معلمان دانست و گفت: در این راستا حقوق آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

لاشکی در خصوص نحوه افزایش حقوق معلمان در این طرح تصریح کرد: آخرین طرازی که ما از دانشگاه تهران گرفتیم این است که در گروه یک مربی 10 درصد، گروه دوم مربی معلم 25 درصد، گروه سوم استادیار معلم 37 درصد، گروه چهارم دانشیارمعلم 47 درصد و استادمعلم 52 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب این طرح، وزارت آموزش و پرورش با همراهی دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی بایدظرف مدت یک ماه آئین نامه‌ای تدوین کنند.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اجرای این طرح منوط به تائید شورای نگهبان است که طبق قانون از 31 شهریورماه 1400 قابلیت اجرایی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها