کد خبر: 527114
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۹
| |

پرونده تخلفات دانشگاه‌های علوم پزشکی روی میز «کمیسیون اصل نود» قرار گرفت

کمیسیون اصل نود با ارسال نامه‌ای خطاب به چند دانشگاه علوم پزشکی خواستار دریافت گزارش حسابرسی سالانه این دانشگاه‌ها شده است.

پرونده تخلفات دانشگاه‌های علوم پزشکی روی میز «کمیسیون اصل نود» قرار گرفت
کد خبر: 527114
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۹

اعتمادآنلاین| حسن شجاعی، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع معافیت دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی مالی گفت: مستثنی شدن بودجه 96 هزار میلیارد تومانی دانشگاه‌های علوم پزشکی از قانون محاسبات عمومی، موجب ایجاد بستر فساد و انحراف منابع خواهد شد.

به گزارش فارس، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در ادامه با بیان اینکه عدم شفافیت آن هم در جایی که بیش از 96 هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد می‌تواند باعث ایجاد فساد شود، گفت: بر اساس اصل 55 قانون اساسی و همچنین ماده 42 قانون دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات مکلف است تمامی دستگاه‌هایی که که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، حتی اگر از محاسبات عمومی مستثنی شده‌ باشند، را مورد حسابرسی قرار داده و گزارش آن را به صورت سالانه جهت اطلاع افکار عمومی منتشر نماید.

شجاعی در ادامه گفت: اما متاسفانه با تصویب ماده 1 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی که بودجه‌ای بیش از 96 هزار میلیارد تومان در اختیار دارند، خود را از شمول این قانون خارج کرده‌اند.

شجاعی در انتها با اشاره به شکایت‌های واصله به کمیسون اصل نود مبنی بر بروز تخلف در نحوه هزینه‌کرد در چند دانشگاه‌ علوم پزشکی گفت: در همین زمینه کمیسون اصل نود با ارسال نامه‌هایی به روسای برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، خواستار ارسال گزارش حسابرسی سالیانه این دانشگاه‌ها به این کمیسیون شد. همچنین بنده با ارسال نامه‌‌ای به مرکز پژوهش‌های مجلس، خواستار اظهار نظر کارشناسی این مرکز در موضوع معافیت دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی عمومی شده‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها