کد خبر: 526887
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۸:۵۸:۳۲
| |

حسن سلیمی،معاون سیاسی فرماندار شبستر:

میانگین سنی استفاده از مواد مخدر کاهش یافته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شبستر گفت: میانگین سنی استفاده از مواد مخدر کاهش یافته و به نوجوانان رسیده است.

میانگین سنی استفاده از مواد مخدر کاهش یافته است
کد خبر: 526887
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۸:۵۸:۳۲

اعتمادآنلاین| حسن سلیمی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزش مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی گفت: آموزش مقدمه پیشگیری است بنابراین باید با تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی نسبت به آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم ازجمله مدارس و خانواده‌ها سیاست گذاری‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش مهر، سلیمی با اشاره نقش بی بدیل پلیس در مبازره و کشفیات مواد مخدر خواستار شناسایی نقاط آسیب دیده و درمعرض خطر روستایی و شهری به منظور بهبودی افراد و جلوگیری از گسترش آن، آموزش به افراد و اقشار مختلف جامعه نسبت به مضرات و عواقب ناشی از اعتیاد که نقش مهمی در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مشاوره تحصیلی برای اولیا و دانش آموزان باید مشاوره مهارت‌های زندگی نیز داده شود گفت: مجموعه آموزش و پرورش نقشی مهم در پیشگیری از اعتیاد دارد به همین دلیل برنامه‌هایی برای این نهاد به عنوان مسؤول تعلیم و تربیت در جامعه تعریف شده که اجرای آن نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی است. لذا در آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به نوجوانان و جوانان با ظرافت کامل عمل کرد تا نتیجه عکس ندهد.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم ساماندهی فضای اطلاع رسانی گفت: امروزه نقش رسانه‌ها در عصر ارتباطات غیر قابل انکار است و متأسفانه در این میان فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در این میان جولان می‌دهند در حالی که می‌توان از این ظرفیت برای این حوزه استفاده بهینه برد.

وی با بیان اینکه بکارگیری روش‌های فرهنگی باید در اولویت باشد، بیان کرد: درمان، مبارزه و اشتغال بهبود یافتگان در واقع مولفه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم مقابله و مبارزه با اعتیاد را به صورت کامل اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شبستر با بیان اینکه عوامل اجتماعی وابسته به فقر جامعه، در وابستگی انسان به مواد افیونی مؤثر است، یادآور شد: میزان بروز اعتیاد در گروه‌های پایین اجتماعی بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های جذاب و تخصصی با حضور اساتید مجرب و افرادی که پاک شده‌اند نقش مؤثر در پیشگیری و ترغیب معتادان در ترک اعتیاد دارد.

سلیمی گفت: خیران شهرستان افرادی که در دام مواد مخدر گرفتار شده و به علت هزینه بالا قادر به استفاده از خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد نیستند، حمایت کنند.

او با اشاره به کاهش سن افراد درگیر با مواد مخدر اضافه کرد: متأسفانه میانگین سنی استفاده از مواد مخدر به نوجوانان رسیده است که زنگ خطری برای توجه ویژه به مقوله مبارزه با مواد مخدر از طرف همه ارگان‌های دولتی و مشارکت تشکل‌های غیردولتی و انجمن‌های مردمی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها