کد خبر: 526800
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۲:۲۱
| |

انسیه خزعلی،معاون رئیس جمهوری در امور زنان:

پژوهش در حوزه زنان از حالت تئوری خارج شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه حوزه زنان نیازمند پژوهش های عملیاتی است و از موازی کاری در این حوزه باید پرهیز کرد، گفت: در حوزه کاربردی کردن دستاورهای پژوهشی دچار خلاء هستیم که باید این مساله را رفع کنیم. 

پژوهش در حوزه زنان از حالت تئوری خارج شود
کد خبر: 526800
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۲:۲۱

اعتمادآنلاین| انسیه خزعلی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی علمی تخصصی گروه های مطالعات و پژو هش های زنان و خانواده که به مناسبت هفته پژوهش با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران این حوزه در محل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش را گرامی می داریم و باید بر این مساله که پژوهش چه آثار کاربردی می تواند بر جامعه و حل مسائل آن داشته باشد، تمرکز داشته و آن را جدی تلقی کنیم.

به گزارش دانشجو،وی افزود: در روایت های مختلف کمال علم در آثار عملی آن بیان شده و علمی که با عمل همراه نباشد تبدیل به وزر و وبال می شود از این جهت باید نتیجه هر پژوهشی به منصحه عمل رسیدن و مفید بودن برای جامعه باشد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، همچنین بیان کرد: رویکرد این معاونت در بخش پژوهش در امور زنان و خانواده را باید در دو بخش تعریف کرد. بخش اول حرکت در مرزهای دانش و دریافت آخرین دستاوردها چه در داخل و چه خارج از کشور و بخش دوم کاربردی کردن این پژوهش ها است که این بخش بسیار مهم و در شرایط کنونی حیاتی است.

خزعلی با بیان این مساله که باید از افراط و تفریط در این حوزه بپرهیزیم اظهار داشت: اینکه هیچ پژوهشی نباشد یا اینکه فقط پژوهش انجام شود بدون اینکه این داده ها دردی از حوزه زنان و خانواده درمان کند، درست نیست. همانطور که در بالا گفته شد ما در حوزه کاربردی کردن دستاورهای پژوهشی دچار خلا هستیم که باید این مساله را برطرف کنیم.

وی افزود: ما از نظریه پردازی در حوزه زنان و خانواده در کنار پژوهش های کاربردی استقبال می کنیم و از همین جا از همه کسانی که در این حوزه صاحب رای و ایده هستند دعوت می کنیم تا برای رسیدن به مدل مطلوب و فراگیر برای اجرا در این حوزه پیشقدم شوند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری یادآور شد: ما از همه گروه هایی که نقشی در حل مشکلات مرتبط با زنان و خانواده داشته باشند، حمایت مادی و معنوی می کنیم.

وی ادامه داد: بخش بین الملل و نقش ایران در تحولات منطقه ای و جهانی نیز اقتضای خود را در مسایل مربوط به زنان دارا است. بدین معنا که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه در مجامع بین المللی می تواند پیشتاز باشد و در بسیاری از موارد مرجعیت علمی را به دست آورد.

خزعلی با اشاره به لزوم توجه به کار جمعی و پرهیز از پژوهشهای فرد محور افزود: طرح کلان پژوهش های مطالعات زنان را در سطح ملی اعلام خواهیم کرد و از همه گروه‌های مرتبط دعوت می‌کنیم که در این مسیر ما را همراهی کنند تا ضمن تدارک بانک اطلاعاتی تخصصی بتوانیم گروه‌های ماموریت محوری را در سراسر کشور داشته باشیم و اولویت های پژوهشی را با توجه به تخصص موجود در مراکز علمی خود مشخص نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها