کد خبر: 526523
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۱:۴۴:۱۶
| |

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا:

گزارشی از سویه اومیکرون در کشور نداشته‌ایم/ امکان صادرات واکسن‌های داخلی

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: خوشبختانه با مطالعات انجام شده در کشور که نشان می‌دهد واکسن‌های داخلی اثربخشی مناسبی دارند، نوید این را به ما می‌دهد که بتوانیم از این واکسن‌ها در دوز بوستر هم استفاده کنیم.

گزارشی از سویه اومیکرون در کشور نداشته‌ایم/ امکان صادرات واکسن‌های داخلی
کد خبر: 526523
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۱:۴۴:۱۶

اعتمادآنلاین| «حمیدرضا جماعتی»، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درارتباط با آخرین تصمیمات جلسه کمیته علمی کشوری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز کمیته علمی، راجع به آخرین یافته‌های مربوط به اومیکرون در کشورهای مختلف جهان بود. بحث دوم نیز درارتباط با واکسیناسیون و دوز بوستر بود. مساله بعدی نیز شرکت های داخلی تولید واکسن بود و اثربخشی آن و مقایسه آن با واکسن های خارجی بود.

به گزارش ایلنا،او درارتباط با واکسیناسیون افراد زیر 12 سال گفت: هنوز مطالعات کامل نشده است، اما در دستور کار است و انشالله اگر اطلاعات کافی به دست بیاوریم که نشان دهنده کارایی و عدم عارضه برای سنین زیر 12 سال باشد، انشالله دستور آن ابلاغ خواهد شد. کمیته علمی براساس تجربه دیگر کشورهایی که در این رده درحال واکسیناسیون هستند، درحال مطالعه است و بعد براساس آنها این تصمیم گرفته می‌شود.

جماعتی در ارتباط با اثربخشی واکسن های داخلی گفت: خوشبختانه یکسری از واکسن هایی که در داخل کشور ساخته شده است، اثربخشی بسیار بهتری نسبت به برخی از واکسن های خارجی دارند و این چشم امیدی را برای ما باز کرده است که اگر تولیدات و حمایت های کافی از این واکسن ها انجام شود، بتوانیم به صادرات این واکسن ها به کشورهای اطراف اقدام کنیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: خوشبختانه با مطالعات انجام شده در کشور که نشان می دهد واکسن های داخلی اثربخشی مناسبی دارند، نوید این را به ما می دهد که بتوانیم از این واکسن ها در دوز بوستر هم استفاده کنیم. هم اکنون ما 30 میلیون واکسن در کشور داریم که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان دوز بوستر در کشور از آنها استفاده کنیم. امیدمان این است که با واکسیناسیون دوز بوستر اگر با پیک جدیدی اپیدمی و تشدید بیماری در کشور مواجه شویم، بتوانیم به حداقل عوارض ناشی از همه گیری کرونا برسیم.

او افزود: یکی از گزارش‌های جلسه امروز کمیته درارتباط با این بود که آیا در کشور ما براساس توالی یابی، ویروس اومیکرون شناسایی شده است یا نه. خوشبختانه تا الان با توجه به اینکه ما سه مرکز فعال داریم که حتی در روزهای جمعه هم از صبح تا شب درحال فعالیت هستند و توالی یابی ژن های ویروس ها را بررسی می‌کنند، هنوز گزارشی از اومیکرون در داخل کشور نداریم.

جماعتی ادامه داد: این مراکز درحد توانی که دارند، درحال بررسی هستند و خوشبختانه هنوز واریانت جدید اومیکرون را در کشورمان شناسایی نکرده ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها