کد خبر: 526497
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۰:۴۷:۰۰
| |

لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۱:

بودجه تعیین شده دولت برای جمعیت هلال احمر منتشر شد

متن کامل لایحه بودجه سال 1401 منتشر شد که براساس آن بودجه کل کشور 36 میلیون و 310 هزار و 714 میلیارد و 628 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

بودجه تعیین شده دولت برای جمعیت هلال احمر منتشر شد
کد خبر: 526497
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۰:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت سیزدهم امروز یکشنبه نخستین لایحه بودجه خود را با سقف 3631 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس می‌کند که متن این بودجه منتشر شده است. متن منتشر شده شامل 19 تبصره است که طبق تبصره 10 که تحت عنوان قضایی، انتظامی، دفاعی به ثبت رسیده، بند الف آن ذکر می‌کند، شرکت‌های بیمه‌‎ای مکلف هستند مبلغ پنج هزار میلیارد ریال معادل با 500 میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه (پرتفوی) هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، بصورت ماهانه به حساب درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

به گزارش دانشجو،وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. منابع حاصل در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره (7) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات، مرگ و میر، ساخت برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آگاهی بخش در جهت کاهش حوادث رانندگی مطابق برنامه عملیاتی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی هزینه شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. دستگاه‌های موضوع این بند موظف هستند گزارش عملکرد خود را در قالب برنامه عملیاتی هر سه ماه یک بار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه بودجه کشور ارسال کند. تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرائی فوق‌الذکر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می‌پذیرد.

همچنین مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال معادل 150 میلیارد تومان جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی، مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال معادل 150 میلیارد تومان جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه‌خیز بین شهری (هوشمند سازی تصویری جاده‌ها) و راه‌های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی و مبلغ هزار میلیارد ریال معادل 100 میلیارد تومان برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات مورد نیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها