کد خبر: 526474
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۹:۲۷:۴۸
| |

محمد احمدیان،مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آزمایش کرونای هزار و 530 دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شد

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و 530 نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

آزمایش کرونای هزار و 530 دانش‌آموز خراسان رضوی مثبت شد
کد خبر: 526474
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۹:۲۷:۴۸

اعتمادآنلاین| محمد احمدیان افزود: 860 مورد از این دانش آموزان تست پی.سی.آر مثبت داشته اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.


به گزارش ایرنا،وی بیان کرد: دانش‌آموزان گروه 12 تا 17 سال و گروه سنی زیر 12 سال از گروههای آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید 19 در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

وی گفت: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.

احمدیان، رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و گفت: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می شود و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی های خود را آلوده نخواهند کرد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر 88 درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و 62 درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند.


احمدیان در ادامه گفت: همچنین تاکنون 93 درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

واکسن زده‌اند و 67 درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و 196 هزار و 634 دانش آموز شامل 585 هزار و 842 دختر و 610 هزار و 792 پسر در 11 هزار و 453 مدرسه، شامل 55 هزار و 230 کلاس درس در استان خراسان رضوی سال تحصیلی 1398 - 1399 را پشت سر گذاشتند.

90 هزار معلم در خراسان رضوی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

51 درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در سه هزار و 523 مدرسه شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها