کد خبر: 526438
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

محمد وجگانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله:

اومیکرون بالاخره به ایران می‌آید/ لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه افراد جامعه

وجگانی گفت: متاسفانه اگر تا حالا ویروس اومیکرون به ایران نیامده باشد، بالاخره این اتفاق می‌افتد و وارد ایران می‌شود.

اومیکرون بالاخره به ایران می‌آید/ لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه افراد جامعه
کد خبر: 526438
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد وجگانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره تزریق دُز سوم واکسن کرونا گفت: اینکه وزارت بهداشت اعلام می کند که باید تزریق دُز یادآور انجام شود بعد از کارشناسی های متعدد و اظهار نظر های صاحب نظران اتفاق افتاده است و نتیجه نهایی جمع بندی تمامی مسئولان بهداشت و درمان است.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم به ویژه برای کسایی که توضیه اکید شده است لازم است، افزود: اینکه چند درصد تزریق دُز یادآور می تواند مهم باشد بستگی به شاخص ها دارد اما تزریق این دُز ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

وجگانی ادامه داد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا تکمیل کننده چرخه ی واکسیناسیون است. بر اساس موجودی واکسن های کشور گروه بندی برای تزریق دُز یادآور انجام شده است و به زودی همه کسانی که دو دُز واکسن تزریق کردند باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال افزود: تصمیم نهایی برای واکسیناسیون این گروه سنی باید از سوی کمیته واکسن اطلاع رسانی شود. بررسی ها تقریبا انجام شده است و تا حدودی نظر ها در این خصوص نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کس به طب سنتی به عنوان راهکاری برای درمان کرونا نگاه نکرده است، تصریح کرد: از طب سنتی به عنوان راهکار کمکی برای درمان کرونا یاد شده است لذا آن چیزی که دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تعیین و تأیید کند می تواند به عنوان روش های مکمل درمان به کار رود.

وجگانی گفت: متاسفانه اگر تا حالا ویروس اومیکرون به ایران نیامده باشد، بالاخره این اتفاق می افتد و وارد ایران می شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: تا این لحظه گزارشات حاکی از این است که ویروس اومیکرون خفیف تر از دلتا است. اگر چه ممکن است گفته شود که این ویروس می تواند جایگزین دلتا شود و سوش قالب باشد؛ اما تاکنون امیدواری به این است که واکسن ها تا حدودی محافظت درباره این ویروس را دارند؛ مسئله ای خاص و بحرانی ایجاد نمی شود.

وجگانی گفت: در خصوص ویروس اومیکرون نباید خیلی دغدغه داشت و نگران بود اما مهم ترین پشتوانه امنیتی ما واکسیناسیون است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات قبلی کمیته علمی آمار هایی از ابتلا دانش آموزان به کرونا اعلام شد که مورد بحث نیز قرار گرفت، ادامه داد: در گزارشات آمار بسیار زیادی از تهران و چندشهرستان اعلام شده بود اما آنطور نبوده است که نگرانی ای در بابت انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها