کد خبر: 526398
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۷:۴۶:۰۰
| |

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

دولت طرح جوانی جمعیت را به درستی اجرا کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید طرح جوانی جمعیت را در کنار حمایت از خانواده‌ها مورد توجه قرار داده و به خوبی اجرا کند.

دولت طرح جوانی جمعیت را به درستی اجرا کند
کد خبر: 526398
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۷:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| صدیف بدری عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: جوانان ما امروز رغبت کمتری به امر ازدواج و فرزندآوری دارند به گونه‌ای که شرایط در افزایش جمعیت کشور به ویژه فرزندآوری به وضعیت بحرانی رسیده است.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: هر چند در شرایط کنونی جوانان کشورمان به عنوان موتور محرکه و پیشرفت از فراوانی مناسبی برخوردار هستند اما هرم سنی به سمت سالخوردگی حرکت می‌کند و ما در سال‌های آینده باید آثار و تبعات منفی این روند را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تأکیدات مقام معظم رهبری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب کرد تا بعد از تأیید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ شود که از آبان ماه مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده است.

بدری افزود: اصلی‌ترین مشکل در بی‌رغبتی جوانان به ازدواج و فرزندآوری مشکلات اقتصادی، معیشتی و همچنین بیکاری جوانان است که در صورت حل این مشکلات جوانان به راحتی می‌توانند به امر ازدواج اهتمامی جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر هر چند برخی اقدامات در جهت اشتغال جوانان و حل مشکلات و مسائل آنها انجام شده اما مقطعی بوده که انتظار می‌رود با همراهی دولت و مجلس و با اجرای دقیق طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شاهد برون رفت از این مشکل باشیم.

بدری اضافه کرد: در این طرح در بحث تولید مسکن برای جوانان با قیمت پایین، پرداخت تسهیلات ازدواج تا سقف 200 میلیون تومان، ساخت خوابگاه دانشجویان متأهل و سایر تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی عامل دیگر بی‌رغبتی جوانان را به امر ازدواج دلایل فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: شرایط سختی در امر ازدواج به وجود آمده و در چنین اوضاعی بهتر است همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کنند تا ازدواج آسان و کم هزینه را تبلیغ کنند.

بدری بیان کرد: برخی از خانواده‌ها هزینه ازدواج، جهیزیه و مهریه‌ها را آن قدر بالا برده‌اند که جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی از امر ازدواج واهمه دارد در حالی که به راحتی می‌توان با سعه‌صدر و کاهش برخی خواسته‌های نابجا عوامل مسدودکننده ازدواج را به حداقل رساند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتظار می‌رود ازدواج آسان در جامعه با همراهی و همت عموم مردم به ویژه خیرین شکل گرفته تا جلوی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت برقراری فضای با نشاط اجتماعی را برای جوانان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: با فروکش کردن بیماری کرونا امیدواریم مجالس و محافل با نشاط برای جوانان و دانشجویان به شایستگی فراهم آید.

در این مراسم مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز توجه به نشاط و سرزندگی جوانان را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی از رویکردهای جدید دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا جوانان در بهترین شرایط بتوانند وضعیت مطلوبی را در حوزه‌های مختلف زندگی داشته باشند.

رضوان باقلاچی افزود: در دوره جدید فعالیت دفتر امور اجتماعی سعی بر این است تا به شکل همه‌جانبه به خواسته‌ها و مطالبات جوانان بها داده شده و اقدامات مؤثری را در پیشبرد اهداف متعالی جوانان شاهد و ناظر باشیم.

در این آئین تجلیل از جوانان فعالان علمی، فرهنگی و دانشجویی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع طنز و پرنشاط در نظر گرفته شده بود که این برنامه با استقبال خوب دانشجویان نیز روبه‌رو شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها