کد خبر: 526382
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۵۴:۵۹
| |

حمدعلی محسنی بندپی،نماینده مجلس:

پرستاران نیاز به توجه جدی دارند/ قانون تعرفه‌گذاری باید عملیاتی شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه حقوق و دریافتی اندک پرستاران تناسبی با حجم کاری آنها ندارد، افزود: شیفت‌های اجباری و طولانی موجب فرسودگی شغلی در پرستاران شده و به دلیل دریافتی و حقوق ناکافی رضایت شغلی مناسبی ندارند البته تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی از جمله دغدغه‌های جدی پرستاران است و مطالبات انباشته شده این قشر به ویژه اجرای قانون تعرفه‌گذاری باید پیگیری و عملیاتی شود.

پرستاران نیاز به توجه جدی دارند/ قانون تعرفه‌گذاری باید عملیاتی شود
کد خبر: 526382
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۵۴:۵۹

اعتمادآنلاین| محمدعلی محسنی بندپی با تبریک ولادت حضرت زینب ( س ) و روز پرستار، گفت: پرستاری شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است به ویژه وقتی تعداد پرستاران کمتر از استانداردهای جهانی باشد و در بحرانی مانند کرونا قرار گیرند؛ بحران کرونا توان پرستاران را در 20 ماه گذشته به شدت کاهش داده و از سویی مطالبات و درخواست‌های همراهان بیمار هم خارج از توان پرستاران است.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق و دریافتی اندک پرستاران تناسبی با حجم کاری و تلاش آنها ندارد، افزود: شیفت‌های اجباری و طولانی موجب فرسودگی شغلی در پرستاران شده و به دلیل دریافتی و حقوق ناکافی رضایت شغلی مناسبی ندارند.

وی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی را از جمله دغدغه‌های جدی پرستاران دانست و گفت: مطالبات انباشته شده پرستاران باید پیگیری و عملیاتی شود البته اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری پس از سال ها تصویب به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه ای به تعویق افتاده و تمامی این مشکلات باعث شده کادر سلامت فشارهای زیادی را متحمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش مهاجرت پرستاران، ادامه داد: برخی پرستاران به دلیل مشکلات موجود به کشورهای همسایه مهاجرت کردند که برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، پزشکان و نخبگان به صورت جدی نیاز است با اتخاذ تدابیر مناسب انگیزه های ماندگاری در آنها را افرایش داد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه جایگاه اقتصادی و اجتماعی پرستاران باید به رسمیت شناخته شود تا انگیزه های کاری آنها برای فعالیت در کشور افزایش یابد، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در حال تلاش برای پیگیری و عملیاتی کردن مطالبات کادر سلامت است و در این رابطه نشست هایی را هم برگزار کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها