وضعیت نارنجی آلودگی هوا در 11 منطقه شهر اصفهان

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر امروز با میانگین 123 وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

وضعیت نارنجی آلودگی هوا در 11 منطقه شهر اصفهان
کد خبر: 525919
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۲:۳۹:۳۶

اعتمادآنلاین| محمود مزارع اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص 119، استانداری و کاوه با شاخص 122، انقلاب با شاخص 141، باهنر با شاخص 114، پروین با شاخص 117، بزرگراه خرازی با شاخص 134، رودکی با شاخص 129، فیض با شاخص 124، رهنان با شاخص 125و فرشادی با شاخص 101 ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

به گزارش ایسنا،وی اضافه کرد: پنج ایستگاه پایش در خیابان‌های باغ غدیر، جی، ورزشگاه میثاق، میرزا طاهر و دانشگاه قطع است و اطلاعات کیفی هوا در این مناطق در دسترس نیست. کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: امروز هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص 125 ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین‌شهر با شاخص 74 و مبارکه با شاخص 60 در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان و کاهش محسوس دما و مه صبحگاهی غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است و این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه دارد. با توجه به تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به همه شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و ریوی و کودکان کمتر از پنج سال توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت ورزشی در فضای باز در این مدت بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها