کد خبر: 523500
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۳:۳۴:۴۸
| |

اروپا در آشوب ضدکرونا به روایت تصویر

مردم سراسر اروپا برای دومین روز متوالی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان ‌ها آمدند که این اعتراضات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت نیز کشیده شد.

اروپا در آشوب ضدکرونا به روایت تصویر
کد خبر: 523500
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۳:۳۴:۴۸

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه دیلی میل، این اعتراضات در سراسر اروپا در حالی وارد دومین روز خود شد که اروپا بار دیگر به کانون کرونا در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا،گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که هزاران تن در میدان مرکزی آمستردام، هلند و لاهه دست به تجمع اعتراضی زده و علیه دستور مجدد به محدودیت کرونایی راهپیمایی کردند.

پلیس گفته که هفت تن امروز (یکشنبه) و پس از آتش سوزی‌های عمدی توسط جوانان هلندی در خیابان‌های این کشور و پرتاب مواد آتش‌زا به سوی ماموران پلیس دستگیر شده‌اند.

تصاویر ویدئویی از لاهه نیز نشان می‌دهد که موتورسیکلت سواران در اقدامی اعتراضی بوق موتورهای خود را به صدا درآوردند. در جاهای دیگر نیز معترضان دست به خشونت زده و خیابان‌های سراسر هلند به صحنه درگیری‌هایی تبدیل شد.

همچنین اعتراضاتی مشابه در سوئیس، کرواسی، ایتالیا، ایرلند شمالی، اتریش و مقدونیه شمالی برگزار شد آن هم یک روز پس از آنکه پلیس هلند به سوی معترضان به محدودیت‌های جدید کرونایی شلیک کرد و هفت تن در جریان شورش در روتردام زخمی شدند.

در وین، اتریش نیز 10 هزار معترض که بسیاری از آنها از گروه‌های راست افراطی بودند به خیابان‌ها ریخته و علیه محدودیت‌های جدید کرونایی و واکسیناسیون اجباری دست به اعتراض زدند. پلیس دو تن را دستگیر کرد.

سخنگوی پلیس گفته که کمتر از 10 تن در جریان اعتراضات روز شنبه در وین دستگیر شدند.

معترضان که تعداد آنها بیش از 30 هزار تن برآورد شده، فریاد "مقاومت" سر داده و پرچم‌های اتریش را در دست داشتند بسیاری هم مسئولان و مقام‌های دولتی را به سخره گرفتند.

در ایتالیا نیز 3000 تن در ورزشگاه "سیرکوس ماکسیموس" در رم، پایتخت دست به تجمع اعتراضی علیه واکسن کرونا و محدودیت‌های کرونایی زدند.

اعتراضات در ایرلند شمالی نیز با حضور صدها تن از مردم علیه داشتن پاسپورت واکسن و در مقابل تالار شهر در بلفاست برگزار شد. دولت در ایرلند شمالی اخیرا رای داد که برای ورود به کلوب‌های شبانه، رستوران‌ها و سایر امکان عمومی از 13 دسامبر داشتن چنین برگه عبوری که نشان دهنده واکسسنه شدن است، الزامی است.

در سوئیس نیز 2000 تن علیه همه‌پرسی قریب الوقوعی دست به اعتراض زدند که آیا باید قانون محدودیت‌های کرونایی دولت تایید شود یا خیر.

در کرواسی نیز هزاران تن در زاگرب، پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زده و پرچم‌های این کشور، نمادهای مذهبی و ملی را در دست داشتند و بنرهایی را نیز به دست گرفته بودند که علیه محدودیت‌های کرونایی بود.

دانمارک نیز صحنه اعتراضات مردمی علیه محدودیت‌های کرونا بود و بیش از یکهزار تن در مقابل پارلمان این کشور در کپنهاگ دست به اعتراض زدند.

در مقدونیه شمالی نیز صدها تن از معترضان علیه واکسیناسیون اجباری کرونا در اسکوپیه، پایتخت این کشور دست به اعتراض زدند.

اعتراضات در سراسر اروپا علیه محدودیت‌های کرونایی و واکسیناسیون اجباری ادامه دارد و این درحالیست که تعداد مبتلایان در قاره سبز رو به رشد است.

این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که سازمان بهداشت جهانی گفته که نگران گسترش کرونا در اروپا همزمان با موج جدیدی از مبتلایان است.

دکتر "هانس کلوگه"، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی به شبکه خبری بی.بی.سی گفته بود که حدود 500 هزار مرگ بیشتر از مارس سال جاری میلادی ناشی از کرونا و با وجود اقدامات فوری در اروپا ثبت شده است.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی اروپا بار دیگر به مرکز پاندمی تبدیل شده است.

موج چهارم ابتلا به کرونا در آلمان باعث شد تا این کشور بار دیگر وضعیت اضطراری اعلام کند و وزیر بهداشت این کشور هشدار دهد که واکسیناسیون باعث کاهش تعداد مبتلایان نشده است.

در پی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا برخی از کشورها بار دیگر محدودیت‌های کرونایی وضع کرده‌اند به

طوریکه در اتریش و هلند قرنطینه نسبی و کامل وضع شده و در آلمان، جمهوری چک و کشور اسلواکی برای کسانیکه واکسن نزدند، اعمال محدودیت شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز گفته که سطح بالایی از واکسیناسیون باید برای اجتناب از قرنطینه در آینده کافی باشد.

در انگلیس نیز که تعداد مبتلایان به کروناویروس بیش از هر کشور دیگری در اروپاست دوز سوم برای افراد تجویز شده تا آنها را از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در امان بدارد و اقتصاد در این کشور در جریان باشد.

اعتراضات اروپا

اعتراضات اروپا

اعتراضات اروپا

اعتراضات اروپا

اعتراضات اروپا اعتراضات اروپا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها