کد خبر: 523006
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۵:۴۱
| |

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت:

اجباری به فرزند آوری در قانون جوانی جمعیت نیست

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجباری به فرزند آوری خانواده‌ها ندارد.

اجباری به فرزند آوری در قانون جوانی جمعیت نیست
کد خبر: 523006
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۵:۴۱

اعتمادآنلاین| حامد برکاتی، با بیان این مطلب در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: قانون در مجموع 154 ماده و تبصره (73 ماده و 81 تبصره) دارد که در بیش از یک چهارم این مواد وزارت بهداشت به طور مستقیم مورد خطاب قرار گرفته و در بیش از یک سوم مواد از وزارت بهداشت نام برده شده و در نصف مواد قانون تکالیفی برای تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت تعیین شده است.

به گزارش آریا،وی ادامه داد: مرخصی زایمان، حمایت اقتصادی از زوجین جوان نابارور، تسهیل دسترسی و ایجاد مراکز در اقصی نقاط کشور، تربیت و حمایت از نیروی متخصص، حمایت از خانواده، حمایت از کودکان، بیمه شدن بانوان باردار، تأمین خوابگاه‌های متأهلین دانشجویی، ساماندهی غربالگری و ... از جمله محور‌های این قانون است.

خانم فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده مجلس، نیز تأکید کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی به نسبت جامع و چندوجهی با دید حل مسأله و مانع‌زدایی نگاشته شده است و تلاش دارد در طی فرصت 7 ساله‌ای که برای اجرای آن دارد، خانواده‌ها و زوجینی را که علاقه‌مند به ازدواج و فرزندآوری هستند یاری کند.

وی افزود: در ماده یکم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بند الف آن برای هماهنگی، نظارت و اجرای صحیح این قانون، ستاد ملی جمعیت به ریاست رئیس جمهور و با حضور برخی از وزرا و رؤسای برخی از سازمان‌ها مانند صدا و سیما و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها