کد خبر: 522926
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۰:۲۱
| |

بررسی امکان اجرای طرح اتصال خط 2 مترو تهران به پایانه جدید شرق

پیرو جلسه برگزار شده بین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو تهران، به دستور دکتر شفیعی مقرر شد طرح مطالعاتی پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو برای اجرا مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی امکان اجرای طرح اتصال خط 2 مترو تهران به پایانه جدید شرق
کد خبر: 522926
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۰:۲۱

اعتمادآنلاین| علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با توجه به تدوین برنامه‌ها و بودجه ریزی عملیاتی شرکت مترو برای سال 1401 ، پروژه توسعه شرقی خط 2 به طول حدود 4 کیلومتر از ایستگاه فرهنگسرا (که در حال بهره‌برداری است) تا پایانه جدید شرق با احداث حداقل 2 ایستگاه که مطالعات کلی آن در طرح جامع ریلی پایتخت دیده شده است، مورد توجه متولیان حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته تا مطالعات مربوط به امکان اجرای آن مورد بازبینی قرار گیرد.


به گزارش برنا،در طرح موجود، خط 2 مترو در منتهی الیه شرقی خود تا پایانه جدید شرق توسعه می یابد ؛ ضمن اینکه یک پایانه در انتهای مسیر برای خط 2 تعریف شده است.


امام در ادامه گفت : با توجه به تاکید شورای ششم شهر تهران مبنی بر بهره برداری از پایانه جدید شرق، در صورت راه اندازی و تکمیل پروژه توسعه شرقی خط 2 در افق چند سال آینده، کارکرد پایانه جدید شرق و خط 2 مترو به صورت توامان ارتقاء خواهد یافت.

گفتنی است در صورت تأمین به موقع منابع مالی به میزان حداقل 5 هزار میلیارد تومان (به ارزش امروز کالا و خدمات) تکمیل مسیر و ایستگاه های پروژه توسعه شرقی خط 2 حداقل به 3 سال زمان نیاز خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها