کد خبر: 522753
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۱:۰۹:۰۳
| |

راه اندازی اولین پالایشگاه«محصولات زایمانی» بزودی/استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان انواع «سرطان»

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان از راه‌اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی برای فرآوری منابع زایمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:از سلول‌های بنیادی در درمان انواع سرطان ها و بیماری‌های خونی استفاده می‌شود.

راه اندازی اولین پالایشگاه«محصولات زایمانی» بزودی/استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان انواع «سرطان»
کد خبر: 522753
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۱:۰۹:۰۳

اعتمادآنلاین| مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی برای تأمین سلول‌های بنیادی مورد نیاز بیماران پیوندی، اظهار داشت: ما در ارگان‌های مختلف سلول‌های بنیادی خاص خود را داریم؛ ضمن اینکه منابع آن در مغز استخوان، بندناف و خون محیطی وجود دارد که امروزه به عنوان منبع ارزشمند امکان جمع‌آوری آن برای درمان بیماری‌های مختلف وجود دارد.

به گزارش فارس،وی با بیان اینکه از سلول‌های بنیادی بیشتر در درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌ها با منشأ خونی و کم خونی و مادرزادی استفاده می‌شود،‌گفت: در حال حاضر امکان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی مغز استخوان و بندناف را داریم؛ ضمن اینکه در این پویش قصد داریم علاوه بر افزایش ذخایر سلول‌های بنیادی، کمک کنیم تا افرادی که نیازمند این سلول‌ها هستند بتوانند آن را تأمین کنند.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اشاره به اینکه در پویش همدلی از خیرین سلامت دعوت به عمل می‌آید، گفت: در حال حاضر 170 هزار عضو در بانک خون بندناف رویان وجود دارد و اگر فردی نیازمند این سلول‌های بنیادی باشد در اختیار آن قرار می‌گیرد.

ضرابی با اشاره به منابع مختلف تأمین سلول‌های بنیادی در بدن خاطرنشان کرد: علاوه بر خون بندناف، مغز استخوان و خون محیطی منابع دیگری همچون سلول‌های بنیادی در پالپ دندان‌های شیری نیز وجود دارد و شرایطی داریم که امروزه ما در بانک سلول‌های بنیادی همه این موارد را داریم.

وی با اشاره به اهمیت ضمائم زایمانی در درمان بیماری‌های مختلف ابراز داشت: امروزه مشخص شده همه ضمائم زایمانی که دور ریخته می‌شود در پزشکی قابل استفاده است؛ به طوری که 30 محصول از ضمائم زایمانی مانند مایع جنینی، خون بندناف و ... اگر فرآوری شود می‌تواند محصول ارزشمندی به وجود آورد.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان از راه‌اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی برای فرآوری منابع زایمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ممکن است فردی به سلول‌های بنیادی نیازمند باشد که ما معمولا آن را از بانک خون بندناف یا مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی جست‌وجو کرد ه و در اختیار آن قرار می‌دهیم.

ضرابی اضافه کرد: در حال حاضر مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی در سازمان انتقال خون وجود دارد و افراد هر زمان که نیاز داشتند می‌توانند با این مراکز تماس گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها