کد خبر: 522630
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۴:۰۲:۰۰
| |

رسیدگی به ۲پرونده جنجالی در دادگاه انقلاب تهران و کرج

دفاعیات عجیب کیوان - الف: قربانی هشتگ «می تو» علیه سلبریتی‌ ها شدم!

متهمان دو پرونده جنجالی، دیروز در دادگاه انقلاب تهران و کرج پای میز محاکمه قرار گرفتند و از خود دفاع کردند. در پرونده نخست کیوان-الف در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. رسیدگی به اتهامات او تمام نشد و به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

دفاعیات عجیب کیوان - الف: قربانی هشتگ «می تو» علیه سلبریتی‌ ها شدم!
کد خبر: 522630
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| متهم در جلسه دادگاه اتهاماتش را درباره فریب و آزار دختران دانشجو رد کرد و مدعی شد قربانی هشتک «می تو» شده است.

به گزارش جام جم،سه سارق مسلح که مرداد امسال فیلم سرقت هالیوودی آنها از یک طلافروشی در کرج جنجالی شده بود هم در دادگاه انقلاب کرج محاکمه شدند.

در این جلسه نماینده دادستان اتهام سه سارق مسلح را محاربه اعلام و برای آنها درخواست اشد مجازات کرد.

پس از دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات دادگاه وارد شور شده و قرار است حکم مجازات آنها به‌زودی صادر شود.

ادعای عجیب اغفالگر دختران

ماجرای کیوان‌-الف و تجاوزهای زنجیره‌ای او به دختران از اواخر تابستان سال گذشته و با افشای جنایت‌های سیاه او در توییتر آغاز شد.

کاربران دختر توییتر تصمیم گرفتند تا با پیروی از هشتگ MeToo که برای بازگو کردن تجربه تجاوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرات تلخ خود را بازگو کنند.

یکی از افرادی که نامش در این میان مطرح شده بود، کیوان - الف بود؛ جوان 33 ساله‌ای که لیسانس باستان‌شناسی داشت.

بر‌اساس خاطراتی که قربانیان او بازگو کرده بودند، زمانی که کیوان در دانشگاه تهران مشغول تحصیل بود، پس از آشنایی با دختران که اغلب آنها دانشجو بودند، آنها را به خانه‌اش دعوت می‌کرد. در این قرار او به مهمانان نوشیدنی مسموم به قرص خواب‌آور تعارف می‌کرد.

دختران بعد از خوردن این نوشیدنی که در برخی موارد مشروبات الکلی بود، بیهوش می‌شدند. آنها وقتی به هوش می‌آمدند خود را برهنه و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند، می‌دیدند.

با افزایش قربانیان کیوان در فضای مجازی و خشم مردم از جنایت‌ های سیاه او، دستگاه قضا وارد عمل شد و با دستور بازپرس روح‌ا... رضاپور‌گتابی، پلیس امنیت کیوان را دستگیر کرد.

در حالی‌که تعدادی از دختران از او در دادگاه کیفری به اتهام تجاوز به عنف شکایت کرده بودند پرونده همزمان در دادسرای تهران و دادگاه کیفری رسیدگی شد.

متهم در تحقیقات، اتهاماتش را رد کرد و مدعی شد شاکیان با اراده خودشان به خانه او آمده و هیچ فریب و اجباری در کار نبود.

این در حالی است که مدارکی علیه او پیدا شد که نشان می‌داد دفاعیاتش با واقعیت فاصله دارد.

سرانجام برای او به اتهام افساد فی‌الارض کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه شعبه 28 انقلاب تهران ارسال شد. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده به ریاست قاضی عموزاد و با حضور یک قاضی مستشار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و اقدامات کیوان را از مصادیق افساد فی‌الارض تشخیص داد و برای او در‌خواست اشد مجازات کرد.

در ادامه چهار نفر از دختران که در جلسه دادگاه حضور داشتند به تشریح شکایت خود پرداختند و در پایان کیوان دفاعیات خود را مطرح و اتهام افساد فی‌الارض را رد کرد.

جزئیات اولین جلسه دادگاه

شیما قوشه‌، وکیل‌مدافع تعدادی از قربانیان پس از جلسه دادگاه به خبرنگار جام‌جم گفت: امروز حدود ساعت 9 و 30 دقیقه متهم را از زندان اوین به دادگاه انقلاب تهران منتقل کردند و ساعت 10 صبح دادگاه با حضور متهم و چهار نفر از دختران آغاز شد.

در این جلسه اتهام افساد فی‌الارض به متهم تفهیم شد اما اشاره‌ای به شکایت موکلان بنده درباره زنای به عنف نشد. چهار شاکی پرونده که در جلسه حضور داشتند به صورت کتبی شکایت خود را مطرح کرده وخواستار مجازات او شدند.

وی ادامه داد: رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام افساد فی‌الارض به متهم از او خواست به دفاع بپردازد که او با رد اتهامش به روخوانی از متنی پرداخت و مدعی شد؛ قربانی هشتگ «می تو» شده و این هشتگ علیه سلبریتی‌ها راه افتاده و نام او هم در آن لیست قرار گرفته است.

متهم در حالی‌که یک سابقه کیفری دارد‌، در دادگاه ادعا کرد سابقه‌ای نداشته و شکایت دختران را قبول ندارد.

قوشه درباره دیگر شکات گفت: بر‌اساس آنچه در پرونده منعکس شده هشت یا 9 شاکی در پرونده وجود دارند که چهار نفر در این جلسه حاضر شدند.

قضات پس از رسیدگی جلسه دادگاه را تجدید کرده تا در جلسه آینده رسیدگی ادامه پیدا کرده و وکلا نیز دفاع کنند. هنوز زمان جلسه دوم اعلام نشده است. در جلسه دوم قرار است نماینده پلیس امنیت هم حضور داشته باشد.

وکیل پنج نفر از شکات درباره اتهام زنای به عنف متهم نیز گفت: دادگاه کیفری یک استان تهران پس از رسیدگی به این اتهام اعلام کرد این اقدام مقدمه افساد فی‌الارض است و پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کرد.

دزدان مسلح پای میز محاکمه

مرداد ماه امسال فیلمی از دستبرد هالیوودی دزدان به یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج در فضای مجازی منتشر شد. در این سرقت سه سارق با پوشاندن صورت‌هایشان با یک خودروی سمند به مغازه طلافروشی حمله کرده و حدود یک دقیقه بعد با یک گونی سفید روی دوش از آنجا خارج شدند.

پس از این سرقت تحقیقات برای شناسایی دزدان آغاز و مشخص شد، سرکرده این باند از اعضای فراری دزدان مسلح داعشی نماست.

همدستان او در جریان سرقت از طلافروشی‌های غرب تهران با پوشش داعشی‌ها دستگیر شده بودند اما او پس از فرار این باند را تشکیل داده و به طلافروشی دستبرد زده بود.

متهمان در غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند. آنها در تحقیقات به این سرقت مسلحانه اعتراف کرده و پرونده آنها پس از رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب کرج‌، با صدور کیفرخواست با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب این شهر ارسال شد.

دیروز متهمان در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج پای میز محاکمه قرار گرفتند و در ابتدای جلسه نماینده دادستان با صدور کیفرخواست برای سه متهم به اتهام محاربه درخواست اشد مجازات کرد. سپس سه متهم در جایگاه قرار گرفته و از خود دفاع کردند.

پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شدند. قرار است حکم متهمان تا هفته دیگر صادر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها