محدودیت تردد شبانه:

از عدم کارآیی تا افزایش ترافیک/ پلیس: منتظر تصمیم جدید ستاد کرونا هستیم

اجرای طرح محدودیت ترددشبانه در شهرهای مختلف قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونایی، گلایه مردم و مسوولان پلیس و شهرداری را در برداشته تا جایی که می‌گویند این طرح دیگر کارآیی ندارد.

از عدم کارآیی تا افزایش ترافیک/ پلیس: منتظر تصمیم جدید ستاد کرونا هستیم
کد خبر: 522521
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۰۹:۰۰:۴۱

اعتمادآنلاین| «تردد شبانه» ؛ محدودیتی که برای تردد در ساعات شامگاهی شهرها وضع و به مرحله اجرا گذاشته شده است‌؛ محدودیتی که این روزها مخالفان بیشتری در مواجهه با موافقان به خود اختصاص داده؛ چرا که بسیاری معتقدند که این طرح دیگر کارآیی لازم را نداشته و نمی‌تواند در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا نقشی داشته باشد؛ از سوی دیگر با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و بارندگی و لغزندگی در پاییز و زمستان که خود از عوامل افزایش ترافیک هستند ادامه اجرای این طرح می تواند در بالا بردن حجم تردد به خصوص در ساعات منتهی به اجرای این طرح که افراد خواستار رسیدن هرچه سریع‌تر به منزل و عدم جریمه هستند نقش زیادی داشته باشد تا جایی که رییس پلیس راهور پایتخت می گوید این طرح دیگر کارآیی ندارد.

طرح محدودیت تردد شبانه دیگر تاثیرگذار نیست

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درباره طرح ممنوعیت تردد شبانه اظهار داشت: اصالت طرح ممنوعیت تردد شبانه به دوره شیوع و پیک کرونا برمی‌گردد، دورهمی‌های خانوادگی و تراکم جمعیت در حمل‌ونقل عمومی بیشترین سرایت کرونا را داشت لذا کارشناسان حوزه بهداشت و درمان طرح مذکور را پیشنهاد دادند و این طرح نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد، اکنون محدودیت شبانه در حوزه ترافیک آسیب ایجاد کرده است و مردم نیز از این طرح ناراضی هستند اما ما منتظریم دوستان در شبکه بهداشت و درمان درباره تأثیر این محدودیت بر سرایت کرونا اظهار نظر شفافی داشته باشند و این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه دیگر تأثیرگذار نیست، گفت: این طرح اثر خودش را در مقطعی گذاشت، اکنون ترددهای شبانه خیلی کم نشده است، راه فرار آن را پیدا کردند، مجوزهایی اخذ شده است، خیلی‌ها به‌راحتی 10 شب به بعد تردد می‌کنند همچنین نواقصی نیز در سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد و تردد شبانه در مقطعی از جغرافیای تهران کنترل می‌شود.

شورای شهر: مدیریت شهری جدید درخواست و پیشنهاد حذف طرح محدودیت تردد شبانه را دارد/ محدودیت تردد شبانه اثر چندانی در کاهش کرونا نداشته است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ممنوعیت طرح تردد شبانه اظهارداشت: مدتی پیش درباره حذف این طرح با ستاد مقابله با کرونا صحبت کردیم ولی این موضوع همچنان در حال اجرا است.

وی افزود: برای حذف طرح ممنوعیت تردد شبانه دوباره در جلسات مربوطه صحبت خواهیم کرد و این مطالبه شهروندان را قطعا پیگیری می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیریت شهری جدید درخواست و پیشنهاد حذف این طرح را دارد و ممنوعیت تردد شبانه به گفته کارشناسان مربوطه هم اثر چندانی بر روی کاهش کرونا نداشته و تنها سبب بیشتر شدن ترافیک قبل از اجرای طرح و گلایه‌مندی شهروندان شده است.

چمران خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر طرح ممنوعیت تردد شبانه در پایتخت حذف شود.

محدودیت تردد شبانه با توجه به آغاز بارش‌ها لغو شود

سرهنگ عین الله جهانی‌معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز درباره اجرای ممنوعیت تردد شبانه اظهار داشت: در ماه‌های گذشته پلیس راهور گزارش‌هایی را به ستاد کرونا داده است که با توجه به آغاز فصل پاییز و ورود سرما به کشور و آغاز بارش‌ها که استفاده از خودروهای شخصی افزایش می‌یابد محدودیت تردد شبانه لغو شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: محدودیت تردد شبانه موجب افزایش بار ترافیکی و تراکم جمعیت در وسائل نقلیه عمومی در ساعات پایانی روز شده و اضطراب و استرس شهروندان را رقم می‌زند.

وی افزود: میزان و شدت اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه در کلانشهرها، در طول اجرای این دوره به تناسب شهرهای کوچکتر، کمتر بوده و توجه کمتری به آن شده است و در شهرهای کوچکتر علیرغم نداشتن دوربین‌های کنترلی و ثبت تخلف طرح محدودیت دقیق تر اجرایی شده است.

جهانی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح محدودیت تردد شبانه چقدر در کاهش کرونا موثر بوده است اظهارداشت: وزارت بهداشت با کمک وزارت کشور می‌توانند اثر بخشی این محدودیت‌ها را اعلام کنند.

محدودیت تردد شبانه پابرجاست/منتظر مصوبات ستاد کرونا هستیم

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت اجرای محدودیت تردد شبانه اظهار داشت: محدودیت تردد وسایل نقلیه از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام شهرها با شرایط قرمز، نارنجی، آبی و زرد کرونایی به قوت خود باقی مانده و متخلفان جریمه 200 هزار تومانی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص سرانجام اجرای طرح تردد شبانه اظهار داشت: پلیس مصوبات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا را به مرحله اجرا می‌گذارد؛ بنابراین منتظر تصمیمات جدید و به تبع آن ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا با این دلایل و در خواست‌ها بازهم ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه را در دستور کار دارد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها