کد خبر: 522474
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۴:۳۳:۱۲
| |

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

کاداستر استان تهران تا سال آینده باید پایان یابد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با توجه به زمانبندی برای اتمام طرح کاداستر و با تخصیص اعتبار و بودجه لازم در این خصوص، طرح کاداستر استان تهران باید تا سال آینده به اتمام برسد و در این خصوص تامین نیرو متناسب با نیاز هر واحد ثبتی فراهم شود.

کاداستر استان تهران تا سال آینده باید پایان یابد
کد خبر: 522474
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۴:۳۳:۱۲

اعتمادآنلاین| نقشه کاداستر نقشه‌ای است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد. کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. این نقشه‌ها منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

به گزارش ایرنا، حسن بابایی در دیدار با روسای واحدهای ثبتی تهران بر دستیابی به اهداف و برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبتنی بر سند تحول قضایی تاکید کرد و افزود: این تحول باید در همه ارکان سازمان ثبت احساس شود.

بابایی با قدردانی از تلاش‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه کاداستر بر لزوم انجام مطالعات تطبیقی در این باره تاکید و به تعامل بین سازمانی و بهره گیری از تجارب مدیران پیشکسوت و باتجربه و هماهنگی با دادگستری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر نهادها تاکید کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که کاداستر اراضی ملی با تسریع بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی کارگروه مشورتی و نشست و تعامل با روسا و معاونان در جهت ارائه مسائل و مشکلات پیش‌رو و بیان ایده‌ها و پیشنهادات را از جمله برنامه‌های خود به منظور پیشبرد بهتر امور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های اجرای اسناد رسمی با اقدامات جهادی و تشکیل کارگروه‌های مربوطه از 700 هزار پرونده در آبان 98 به 533 هزار فقره پرونده کاهش یافته، به توفیقات حاصله در رابطه با پرونده‌های وصولی و تجدید اشاره کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خطاب به روسای واحدهای ثبتی کل کشور افزود: تا پایان بهمن، برنامه‌های سال 1401 را مشخص و میزان پیشرفت برنامه‌های سال جاری را اعلام‌ کنند.

بابایی خطاب به مدیران ستادی و استانی نیز یادآور شد: هر ماه در تمامی استان‌ها و واحدهای ثبتی باید شاخص‌های مهم عملکردی از جمله کاداستر، تثبیت اراضی و اجرای اسنادرسمی رصد و رتبه بندی شوند و هر ماه کارنامه ای از عملکرد واحدهای ثبتی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر استمرار نظارت‌ها، گفت: بازرسی دوره ای از دفاتر اسنادرسمی، ازدواج و طلاق و واحدهای ثبتی به طور مستمر انجام شود.

در این نشست عملکرد واحدهای ثبتی استان تهران ارزیابی شد و روسای هر واحد پس از ارائه آمار عملکرد، مشکلات و مسائل خود را مطرح و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راهنمایی‌های لازم را مطرح کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها