کد خبر: 521726
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۹:۱۵
| |

نیازمند تغییر برخی رویکردها در مدارس شاهد هستیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند تغییر برخی رویکردها در مجموعه مدارس شاهد هستیم تاکید کرد: مدارس شاهد باید مظهر اقتدار و جریان‌سازی‌های فرهنگی در میان دانش‌آموزان باشند.

نیازمند تغییر برخی رویکردها در مدارس شاهد هستیم
کد خبر: 521726
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۹:۱۵

اعتمادآنلاین| علیرضا کاظمی در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کشوری بدون سهمیه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر که در باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه ابتدا به این دانش‌آموزان که نشان دادند در عرصه علم و علم آموزی و مجاهدت‌های علمی بدون درنظر گرفتن هیچ ملاحظه و سهمیه‌ای، از سرآمدترین‌ها هستند تبریک می‌گویم گفت: این تنها بخش کوچکی از دستاوردهای این مجموعه بزرگ در کشور است که به فرمان امام (ره) و نگاه هوشمندانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تاکنون هم استمرار یافته و برکات بسیاری برای مجموعه فرزندان شاهد و ایثارگر به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در کنار این فرزندان، دانش آموزان دیگری هم از فضای خوبی که برای تحصیل و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این مدارس شکل گرفته بهره بردند و معتقدیم باید این اتفاق بیفتد. هرچند تصور می‌کنم علی رغم اینکه کارهای خوب انجام شده با وضعیت مطلوبی که مدنظر است فاصله زیادی داریم و دینی که فرزندان شهدا و ایثارگران نسبت به ما، نظام و انقلاب دارند بسیار فراتر از اینهاست.

کاظمی با بیان اینکه هرگاه به یک خانواده شهید می‌اندیشم و فداکاری‌های این خانواده‌ها را مقابل چشمانم قرار می‌دهم شرمنده می‌شوم گفت: هرچقدر تلاش، کوشش و تمهید مقدمات کنیم ذره‌ای از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این عزیزان را نمی‌توانیم جبران کنیم؛ ما در مقابل خانواده‌ شهدا هم شرمنده ایم. مجاهدت‌ها و تلاش‌های همسران شهدا و خانواده‌های جانبازان در کنار دستگاه‌ها، دستاورهای خوبی را به همراه داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در کنار بنیاد شهید و با کمک این بنیاد امروز نزدیک 1350 مدرسه شاهد را در کنار طرح پراکنده شاهد در خدمت این خانواده عظیم داریم گفت: با پوشش بیش از 400 هزار دانش‌آموز شاهد، ایثارگر و کسانی که شایسته تحصیل در این مدارس هستند این خدمت‌رسانی را انجام می‌دهیم. 19 هزار دانش آموز نیز تحت پوشش طرح پراکنده شاهد هستند.

وی ادامه داد: ماموریت ذاتی که به این مدارس واگذار شده است کسب توفیقات علمی است. معتقدم اکنون می‌توانیم بعد از گذشت سال ها از این اقدام ارزشمند نظام تعلیم و تربیت و بنیاد شهید با فرمان امام، یک بازبینی دقیقی انجام دهیم.

کاظمی با اشاره به اینکه این مدارس کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در یک منطقه و شهر هستند گفت: مدارس شاهد باید مظهر اقتدار و جریان‌سازی‌های فرهنگی در میان دانش‌آموزان باشند. با اقدامات انجام شده این مدارس هم در عرصه‌های علمی و هم فرهنگی درخشیده‌اند. با این همه امروز نیازمند تغییر برخی رویکردها در مجموعه مدارس شاهد هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز به توسعه هنرستان های فنی و مهارت های مختلفی که دانش آموزان باید کسب کنند نیازمندیم. هیچ کجا بهتر از آموزش و پرورش برای مهارت آموزی نیست. آموزش و پرورش بهترین دستگاهی است که می‌تواند زمینه‌ تغییرات در رویکردها و جهت گیری‌های بنیادین در مجموعه کشور را فراهم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها