رییس پلیس راهور ناجا :

جریمه خودروهای شیشه دودی با قوت ادامه دارد/ از مصوبه دیوان عدالت سوءبرداشت نشود

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد که برخورد با تخلف شیشه‌های دودی غیرمتعارف با قوت ادامه خواهد داشت.

جریمه خودروهای شیشه دودی با قوت ادامه دارد/ از مصوبه دیوان عدالت سوءبرداشت نشود
کد خبر: 521535
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۰:۵۷:۰۴

اعتمادآنلاین| سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست خبری امروز خود که در محل شهرک آزمایش برگزار شد به مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد جریمه خودروهای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: از مصوبه هیات عمومی دیوان نباید سوءبرداشت شود. دیوان تاکید کرده که فاصله سه متری برای تشخیص درست نیست و عدد سه متر باطل شده و جریمه‌ آن به تشخیص افسر است.

به گزارش ایسنا،وی افزود: آنچه که دیوان باطل کرده است، مربوط به رفع اثر است، یعنی اینکه دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند.

رییس پلیس راهور ناجا کد جریمه مربوط به شیشه دودی را 2114 اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه 52 هزار و 500 تومان در کلانشهرها و 31 هزار و 500 تومان در دیگر شهرهاست.

وی با بیان اینکه افسران در برخورد با شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات جریمه کنند، گفت: یعنی ممکن است یک‌خودرویی در یک چهارراه جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز اگر مامور پلیس آن را مشاهده کند می‌تواند آن را جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد.

هادیانفر تاکید کرد: معیار تشخیص مامور است و البته شیشه‌های دودی استاندارد و متعارف که تولید کارخانه باشد مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش درباره اینکه چه افرادی می‌توانند از شیشه دودی با درصد بالا استفاده کنند، گفت: مقامات و افرادی دارای رده خفاظتی می‌توانند از شیشه دودی استفاده کنند. حتی افراد دارای بیماری به تشخیص کمیسیون پزشکی نیز در صورتی که راننده خودرو بوده و خودرو به نام خودشان باشد می‌توانند با مراجعه به مراکز راهور در شهرها مجوز خود را دریافت کنند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: افراد دارای شیشه دودی غیراستاندارد عامل تخلف هستند، هم در مسائل انتظامی وهم در مسائل امنیتی، در تمام کشورها هم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی در مورد آمار جریمه شیشه‌های دودی نیز گفت: در هفت ماهه امسال 871 هزار خودرو به دلیل شیشه دودی جریمه شدند که 316 هزار نفر آن در جاده و 554 هزار نفر آن در شهرها بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری خودروهای دارای شیشه دودی در مراکز تعویض پلاک نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا ما اعلام کردیم شماره‌گذاری‌ها انجام شود، اما در گذشته اینطور بود که حتما اصلاح و بعد خدمات شماره گذاری و تعویض پلاک ارائه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها