علیرضا کمره ای،سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

صدور مجوز فعالیت برای بیش از 60 هزار مدرسه/ مدارس موظف به تکمیل چک لیست‌های بهداشتی هستند/ استقبال خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس

علیرضا کمره‌ای گفت: مقرر شده مدارس در حوزه سالم سازی محیط مدرسه چک لیست‌های بهداشتی را تکمیل کنند که تا این لحظه حدود 8 درصد از مدارس چک لیست‌های ارزیابی بهداشتی را تکمیل نکرده‌اند.

صدور مجوز فعالیت برای بیش از 60 هزار مدرسه/ مدارس موظف به تکمیل چک لیست‌های بهداشتی هستند/ استقبال خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس
کد خبر: 521482
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص بازگشایی مدارس گفت: با توجه به بازگشایی مدارس امسال خوشبختانه 4 و نیم میلیون دانش آموز روستایی و عشایر فرصت آموزش حضوری در مدارس را پیدا کردند.



به گزارش برنا،او با بیان اینکه دانش آموزان روستایی و عشایر 31 درصد از کل دانش آموزان سراسر کشور را شامل می‌شوند، ادامه داد: مقرر شده مدارس در حوزه سالم سازی محیط مدرسه چک لیست‌های بهداشتی را تکمیل کنند که تا این لحظه حدود 8 درصد از مدارس چک لیست‌های ارزیابی بهداشتی را تکمیل نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس تأکید کرد: تعدادی از مدارس در مناطق روستایی هنوز فعال نشده‌اند که باید از طرف استان‌ها رسیدگی شود.

کمره‌ای درباره سالم سازی محیط‌های آموزشی تصریح کرد: حدود 30 هزار مدرسه در سراسر کشور تا تاریخ 12 مرداد مورد ارزیابی بهداشتی بهداشتی قرار گرفتند که از این تعداد تا 26 مهرماه برای بیش از 60 هزار مدرسه مجوز فعالیت صادر شد و آن‌ها مجوز فعالیت حضوری پیدا کردند.


او با اشاره به اینکه در حال حاضر همه دانش آموزان در دوره دوم متوسطه در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم می‌توانند به صورت حضوری تحصیل کنند، افزود: در موارد خاصی که به هر دلیلی از جمله بیماری و... دانش‌آموز امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد، می‌تواند از آموزش‌های آفلاین استفاده کند.

کمره‌ای گفت: دانش‌آموزانی که نمی‌توانند حضور در مدرسه حاضر شوند می‌توانند از محتواهای آموزشی در شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و... استفاده کنند.


او درباره آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان برای رعایت در مدارس ادامه داد: طبیعتا یکی از مواردی که جزو مفاد شیوه‌نامه‌های بهداشتی است این است که دانش‌آموزان باید آگاهی‌های لازم را کسب کنند و این آگاهی‌های لازم با تشکیل جلساتی که مدارس مجاز به برگزاری هستند، انجام و گاهی در قالب بروشورها و اطلاعیه‌هایی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

کمره‌ای با اشاره به اینکه در فضای شاد و آموزش‌های مجازی نکات بهداشتی به دانش‌آموزان و والدین داده می‌شود، گفت: از اصلی‌ترین بخش‌های شیوه‌نامه‌های بهداشتی این است که آگاهی‌های دانش‌آموزان مبنی بر رعایت بهداشت فردی (از زدن ماسک تا قرار نگرفتن در موقعیت‌های تراکم جمعیت و تعاملات) بالا برده شود. همچنین مواجه به بیمار کرونایی در خانواده، اطلاع آن به مدرسه و مدت زمان قرنطینه در دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس قید شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس تصریح کرد: استقبال خانوادهها برای بازگشایی مدارس و فرستادن دانش آموزان به مدرسه در حال افزایش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها