کد خبر: 521427
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۴:۰۹:۵۸
| |

در جلسه امروز شورای شهر تهران عنوان شد:

صدور مجوز ساخت برج برای یک باغ بدون اجازه شورا در سال گذشته/لزوم پیگیری تخلفات

اعضای شورای شهر ملکی را باغ اعلام کردند که سال گذشته بدون اخذ مجوز شورا پروانه ساختمانی برایش صادر شده بود.

صدور مجوز ساخت برج برای یک باغ بدون اجازه شورا در سال گذشته/لزوم پیگیری تخلفات
کد خبر: 521427
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۴:۰۹:۵۸

اعتمادآنلاین| صبح امروز بررسی پلاک ثبتی 118.16 در دستور بررسی قرار گرفت و مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی بدون اعلام جزییات مساحت و مکان این پلاک گفت: لازم است یک توضیحی بدهم که ما در شورای ششم پیگیر احقاق حقوق هستیم و برای خوش آمد گویی و خوشحالی دیگران گروه ویا افراد، حق را ناحق نمی کنیم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان این که پرونده هایی که بر اساس قانون تعیین تکلیف شدند و یا پلاک ثبتی آنها ارزشمند تعیین شود، در راستای صیانت از باغات آنها را حفظ می کنیم، تصریح کرد: در جایی که ملک واقعا باغ نباشد آن را باغ اعلام نمی کنیم و قرار نیست دنبال این حرف ها باشیم که بگویند این شورا همه پرونده ها را باغ کرده است.

عباسی با بیان این که ما فرایند طاقت فرسایی را طی می کنیم تا پرونده هایی مشخص شود گفت: این پرونده مذکور نیز یک قطعه باغ مشجر بر اساس سند مادر است.

در ادامه صادقی با بیان این که در باغ بودن این ملک اختلاف نظر نداریم گفت: اما در ضمائم این پرونده می بینیم که در سال 99 قبل از رای شورا برای این ملک پروانه صادر شده است و می بینید کسانی که مدعی حفظ باغات بودند در شورا یک کار دیگر کرده و در بیرون متفاوت عمل می کردند.

در ادامه عباسی با تایید سخنان صادقی گفت: درست است قبل از این که کمیسیون ماده 7 این ملک را تعیین تکلیف کند برای آن مجوز صادر شده و باید مراجع ذی صلاح ورود کنند.

در ادامه بابایی گفت: ملک 11 طبقه با سطح اشغال 50 درصد دارد و 3 طبقه منفی با 91 درصد سطح اشغال و حالا گود برداری شده و جالب است این اتفاق قبل از گرفتن رای از شورا بوده و عزیزان مدعی صیانت از باغات در زمان مدیریت خود برج - باغ ایجاد کردند و باید پاسخگو باشند.

همچنین پرویز سروری گفت: شهرداری باید گزارشی از این تخلف بدهد و موضوع تخلفات را پیگیری می کنیم.

اعضای شورای شهر تهران رای کمیسیون شهر سازی مبنی بر باغ بودن این ملک را تایید کردند واین ملک باغ اعلام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها