بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت:

ایرانی‌ها هویت خودشان را بعد از انقلاب بهتر نشان داده اند / بی عدالتی را در کشور تحمل نمی‌کنیم

وزیر بهداشت گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید دارند و یکی از آرمان های مهم دولت، عدالت است و بی عدالتی را در کشور تحمل نمی کنیم. هیچ فرقی بین شهرها وجود ندارد و با بی عدالتی در هر منطقه مبارزه می کنیم و در دامغان هم قطعا این کار را می کنیم.

ایرانی‌ها هویت خودشان را بعد از انقلاب بهتر نشان داده اند / بی عدالتی را در کشور تحمل نمی‌کنیم
کد خبر: 521168
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید دارند و یکی از آرمان های مهم دولت، عدالت است و بی عدالتی را در کشور تحمل نمی کنیم. هیچ فرقی بین شهرها وجود ندارد و با بی عدالتی در هر منطقه مبارزه می کنیم و در دامغان هم قطعا این کار را می کنیم.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان دامغان اظهار داشت: نهضت خیّرین سلامت که در دامغان وجود دارد، بسیار ارزشمند است و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند، باید نهضت مردمی در همه امور ایجاد شود. بنابراین از حرکات خیّرین در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی تشکر و از آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: کمبودها و مشکلات حوزه‌های مختلف شهرستان دامغان را به وزرای مربوطه انعکاس و در جلسه شورای اداری استان سمنان، مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می شود. دولت هنوز از فشارهای اولیه خارج نشده و با بدهی های سنگین، دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: شکی نیست که مردم دامغان به افرادی بسیار زحمتکش و پرتلاش مشهور هستند که در جهت انقلاب اسلامی همیشه تلاش کرده اند. امروز در کشور به هویت خیلی نیاز داریم و اینکه به هویت خودمان برگردیم.

دکتر عین اللهی افزود: دشمن در تاریخ همیشه به دنبال این بوده که هویت را از ما بگیرد اما ایران و ایرانی همیشه هویت داشته اند و بعد از انقلاب، هویت خودشان را بهتر نشان داده اند و نشان داد که ایران در دنیا، یک نگین درخشان است.

وی تاکید کرد: ایران امروز یک کشور قوی است و شعار "ما می توانیم" می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. دشمن به دریوزگی افتاده که نفتکش ایرانی را می خواهد به سرقت ببرد، اما ایران قوی و سپاه قوی، مردانه جلوی این

ناجوانمردانگی‌ها می ایستد و قدرت ایران را به رخ می کشد.

وزیر بهداشت یادآور شد: بسیاری از مناطق ایران مانند دامغان، یک هویت تاریخی دارند. بسیاری از کشورهای همجوار ما هویت ندارند بلکه هویت برای خودشان می سازند اما منطقه ای مانند دامغان یا کشور عزیز ما، هویت و ریشه دارد. آمریکا کشور بی هویتی است و از همه جای دنیا جمع شده اند و آمریکا را درست کرده اند.

دکتر عین اللهی گفت: امروزه در موزه های معروف دنیا مانند لوور، آثار تاریخی مناطق زیادی از ایران از جمله دامغان به نمایش درآمده و این نشان دهنده هویت این منطقه است و هویت به معنی اصالت و ریشه است که می تواند باعث تحقق شعار "ما می توانیم" باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان ماه، اضافه کرد: روز سیزدهم آبان ماه، نشان دهنده "ما می توانیم" و بیرون راندن جنایتکاران از ایران است که سالهای سال در کشور ما ریشه دوانده بودند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می کردند. باید این واقعیت ها را بپذیریم که ما هویت داریم و دشمن، از ابتدای انقلاب تا کنون علیه ما کار می کند و الان که حتی بانک های ایرانی تحریم هستند، قصد دارند نفت ایران را در دریا، به سرقت ببرند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دشمن قبل و بعد از انقلاب، ضربات زیادی به ایران وارد کرده است؛ قبل از انقلاب، منابع ما را می بردند و بعد از انقلاب هم اجازه نمی دهند که به اهداف راستین انقلاب برسیم. مقام معظم رهبری در سالروز ولادت پیامبر اسلام سه توصیه داشتند؛ اول اینکه باید صبور باشیم، دوم اینکه عدالت را رعایت کنیم و سوم اینکه اخلاق مدار باشیم. خیلی از کارها نیاز به سر و صدا و شکستن و داد و هوار ندارد بلکه با اخلاق و منطق، می توان مشکلات را حل کرد.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: دشمنان ایران به قدری ناجوانمرد هستند که دارو را برای بیماران ایرانی تحریم می کنند. کدام انسان راضی می شود که داروی کودکان و زنان را تحریم کند؟ اما امروز دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم می کنند و می خواهند ضرباتی به ما بزنند که صبرمان را از دست بدهیم. بنابراین باید صبور و با استقامت باشیم.

وی یادآور شد: حرکت ما در همه حوزه‌ها در کشور باید به سوی خودکفایی باشد. از مردم زحمتکش و پرتوان منطقه دامغان تشکر می کنم که نمونه ای برای کل کشور هستند. کشاورزان، کارگران معادن و اقشار مختلف این منطقه تلاش های زیادی می کنند و اگر همه مردم کار کنند با وجود منابع طبیعی و زمین های کشاورزی و امکانات خدادادی به خودکفایی می رسیم و بر تحریم ها غلبه می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت در مناطق مختلف کشور برای حل مشکلات است و این کار بسیار مثبتی است که رییس جمهور بستر آن را فراهم کرده و امیدواریم که با تداوم حضور در مناطق مختلف و در بین مردم، مشکلات را برطرف کنیم.

دکتر عین اللهی عنوان کرد: حدود سه ماه پیش، مشکل اصلی کشور، کرونا بود چون روزانه 700 خانواده عزادار می شدند و اولین اولویت دولت، تسریع واکسیناسیون همگانی بود و خوشبختانه امروز به 91 میلیون دُز تزریق واکسن رسیدیم در حالیکه در تیرماه، 5 میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده بود.

وی افزود: توانستیم 86 میلیون دُز واکسن را در طول این مدت تزریق کنیم که یک معجزه است و بسیاری از سازمان‌های بین المللی، از این اتفاق در ایران متعجب هستند و دلیل عمده آن هم، مشارکت مردم بوده است. اگر می‌خواستیم با امکانات وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام دهیم، بیش از یکسال طول می کشید؛ اما مردم، شبانه روزی کمک کردند و مشابه این اتفاق در دوران دفاع مقدس هم رخ داد. تاریخ نشان داده هر حرکتی مردمی شود، موفق است و دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز از بیمارستان ولایت دامغان بازدید کردیم که بیمارستان بسیار خوبی بود؛ اما ساخت بیمارستان 100 تختخوابی قبل از این سفر در دامغان مصوب شده بود و امروز هم در جلسه شورای اداری استان سمنان، مطرح می شود و وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و خیرین در ساخت این بیمارستان مشارکت می کنند.

دکتر عین اللهی با اشاره به سابقه تاریخی بیمارستان برادران رضایی دامغان، گفت: نباید این بیمارستان تخریب شود چون بخشی از هویت و تاریخ دامغان است. از این بیمارستان هم بازدید کردیم و لازم است که بازسازی شود. معذرت خواهی می کنم که به دلیل کمبود وقت، نتوانستم در محیط بیمارستان با مردم گفتگوی زیاد و مفصلی داشته باشم اما بعد از این جلسه با افرادی که در آن بیمارستان مطالباتی را مطرح کردند، جلسه می گذاریم.

وی یادآور شد: دکتر دارایی، رییس سازمان غذا و دارو در این سفر، بازدیدی از شرکت های دارویی مستقر در دامغان یعنی دماوند دارو و بانیان صنعت آسیا داشت که عملکرد این دو شرکت را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و هر کمکی نیاز باشد به این دو واحد تولیدی خواهیم کرد. این شرکت ها در جهت ثابت نگه داشتن نرخ دارو برای مردم، تلاش های ارزنده ای داشته اند که کمک به مردم است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، وزیر بهداشت تصریح کرد: شهرستان دامغان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که دارد می تواند صاحب دانشکده داروسازی شود اما باید گردش کار و مراحل آن از جمله بازدیدهای تخصصی، اخذ موافقت اولیه و اصولی انجام شود و در استان سمنان، وجود این دانشکده مورد نیاز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها