کد خبر: 520792
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۷:۵۴
| |

اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران چیست؟

ارتقاء زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقاء مشارکت اجتماعی، عدالت شهری و تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی اسلامی باید اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران باشد.

اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران چیست؟
کد خبر: 520792
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۷:۵۴

اعتمادآنلاین| میثم مظفر رئیس کمیسیون بودجه و نطارت مالی شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات سند سیاست‌‎‌های حاکم بر تدوین برنامه و بودجه سال 1401 اظهارداشت: اصل اقدامات عملیاتی در لایحه بودجه بررسی خواهد شد. اما این پیش‎نویس، سند سیاست‌‏هایکلی برای تدوین برنامه بودجه است.

به گزارش فارس،وی درباره بخش چارچوب معرفتی و مبانی نظری حاکم بر حکمرانی شهری، با بیان اینکه چارچوب فکری ، هدف و غایت مد نظر افزون کردن منفعت و لذت جویی نیست، گفت: هدف تحقق رشد در عرصه فردی و همچنین تکامل و پیشرفت جامعه انسانی موضوعیت می‌‎یابد. براساس چنین دیدگاهی، شهر به مثابه زیست بومی است که بتواند زمینه های رشد و تکامل فردی و همچنین تعالی و پیشرفت جمعی را محقق کند.

مظفر همچنین درباره اهداف حاکم بر برنامه و بودجه سال 1041، اظهار کرد: ارتقاء زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقاء مشارکت اجتماعی، عدالت شهری و تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی اسلامی باید اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره رویکردهای حاکم بر برنامه و بودجه سال 1041 شهرداری تهران نیز گفت: ایجاد فرصت رشد برابر، حفظ کرامت انسانی، تقویت فرهنگ جهادی و باز آفرینی اعتماد عمومی، حکمرانی مشارکتی، هوشمند سازی و شفافیت، فساد‎ستیزی و رفع تعارض منافع، ارتقاء کیفیت کالبد و زیرساخت‎های شهری، توانمند سازی و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء فرهنگ رفتاری و تعلق خاطر به شهر، ارتقاء نظام مدیریت سازمان و منابع سرفصل های این بخش هستند که باید در بودجه اعمال شود.

مظفر همچنین با تشریح مأموریت‌‎‌های شش‎گانه شهرداری تهران درباره الزامات و مستندات بودجه 1401 شهر، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دوره ششم مدیریت شهری در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی ، توجه به سرمایه های انسانی، بهره گیری از فناوری و استفاده بهینه از منابع، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش تصدی ها، رعایت الزامات زیر در تدوین برنامه و بودجه سال 1401 توسط شهرداری تهران ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس باید لایحه بودجه با برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر انطباق داشته باشد. همچنین علاوه بر پیش‎بینی منابع درآمدی و وصول درآمدی باید هزینه‎های جاری براساس قوانین و مقررات موضوعه و هزینه‎های نگهداشت شهر با ارائه مستندات مربوطه پیش بینی شود.

به گفته وی گزارش اصل، سود و جرائم بدهی به بانک‎ها و اوراق مشارکت به تفکیک معوقات و بدهی‎‌های سررسید نشده با ذکر موعد سررسید، پیش‎بینی بازپرداخت تعهدات و بدهی‎های شهرداری تهران، سازمان‎‌ها و شرکت‎های تابعه بانک‎‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها، ارائه فهرست و بودجه پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی در پروژه‎های شهری و ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه بودجه سال 1400 شهرداری تهران به همراه مستندات و دلایل ماموریت‎های انجام نشده از دیگر الزامات و مستنداتی است که شهرداری تهران در تهیه لایجه بودجه 1401 باید به آن توجه کند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: ارائه تفکیکی برنامه و بودجه شرکت‎‌ها، موسسات، سازمان‎ها، مناطق و واحدهای ستادی شهرداری تهران، ارائه منابع در لایحه بودجه شامل؛ درآمدها و واگذاری دارایی‌های مالی و سرمایه‎‌ای و ارائه مصارف در لایحه بودجه از دیگر مواردی است که انتظار می رود در لایحه اعمال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها