تشدید نظارت تعزیرات بر بازار اقلام اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران در راستای اجرای طرح دو ماهه تشدید نظارت موثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی برگزار شد.

تشدید نظارت تعزیرات بر بازار اقلام اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
کد خبر: 520773
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۳:۳۸:۱۸

اعتمادآنلاین| گشت مشترک تعزیرات حکومتی روز سه‌شنبه با اعزام تیم های مختلف به نقاط مختلف شهر تهران با حضور بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن، تجارت و نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا،این گشت‌ها با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عرضه اقلام اساسی از قبیل برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ نظارت کردند.

یکی از تیم‌های گشت مشترک تعزیرات به ریاست قاضی حمید جلالی رئیس شعبه 65 تعزیرات حکومتی استان تهران و محمد فروتن معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان تهران در فروشگاه های زنجیره ای شرق تهران محدوده خیابان دلاوران و تهرانپارس برگزار شد.

در این بازدید، در یک میدان میوه و تره بار که غرفه عرضه مرغ و تخم مرغ تنظیم بازار را داشت، علی رغم صف طولانی که به گفته مردم از ساعت هشت صبح تشکیل شده بود، هنوز در ساعت 11 مرغ عرضه نشده بود و مردم با مشاهده تیم تعزیرات ابراز گلایه کردند.

در این واحد عرضه مرغ گرم تنظیم بازار، قیمت نصب شده بر روی دیوار 29 هزار و 970 تومان بود که به گفته حمیدرضا حیدری بازرس اصناف این میزان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در میادین شهرداری است.

البته قیمت مصوب یک شانه تخم مرغ 43 هزار تومان است اما در این واحد عرضه 46 هزار و 800 عرضه می شد.

بعد از بارزرسی‌ این واحد و احراز تخلف گران‌فروشی، برگه جریمه برای واحد متخلف از سوی اصناف صادر شد و قاضی جلالی اعلام کرد: این واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی و برآورد 500 شانه تخم مرغ موجود در انبار به مبلغ چهار میلیون تومان جریمه شد.

پس از آن در بازدید میدانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و بررسی بازرسان در بخش عرضه برنج، برنج تایلندی تنظیم بازار که بر روی آن عنوان «تنظیم بازار» درج شده هر کیلو 12 هزار و 500 تومان، برنج هندی تنظیم بازار که روی هر کیسه «GTC» هر کیلو 18 هزار و 500 تومان و برنج پاکستانی تنظیم بازار هر کیلو 20 هزار و 500 تومان بررسی شد که البته برنج هندی تنظیم بازار موجود نبود و بازرسان با بازدید انبار و بررسی فاکتورهای فروش این فروشگاه قاضی تعزیرات اعلام کرد که این فروشگاه در تاریخ نهم آبان ماه دو و نیم تن برنج هندی دریافت کرده و این میزان طبق ارائه فاکتورهای خرید مشتریان همان روز به فروش رسیده است.

بعد از آن فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ دیگری مورد بازرسی قرار گرفت که مسئول فروشگاه اعلام کرد از دو هفته قبل برنج تنظیم بازار توزیع نشده است البته در فروشگاه دیگری برنج تایلندی تنظیم بازار موجود بود و به نرخ مصوب هر کیلو 12 و 500 تومان عرضه می شد و مسئول فروشگاه از وجود چهار تن برنج در انبار فروشگاه عرضه شد.

براساس مشاهدات در این فروشگاه های زنجیره ای، بسیاری از اقلام تنظیم بازار مقدار ناچیز بود و یا اصلا عرضه نمی شد.

در همین راستا، قاضی جلالی به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن تجارت باید در خصوص نحوه توزیع اقلام نظارت داشته باشند و تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی کننده و حلقه آخر برخورد تخلف است اما متاسفانه آمار اقلام توزیعی سه تا یک هفته بعد به تعزیرات می رسد و این آمار قابل استفاده نیست در حالی که آمار توزیع باید قبل یا همزمان در اختیار تعزیرات قرار گیرد.




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها