کد خبر: 520675
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

سرهنگ سعید عطاالهی، رئیس پلیس مترو پایتخت مطرح کرد:

وقوع برخی از جرایم در مترو با پوشش دستفروش/ پلیس وظیفه برخورد با دستفروشان و تکدی‌گران مجرم را بر عهده دارد

سرهنگ عطاالهی گفت: برخی از جرایم صورت گرفته در مترو تهران در پوشش دستفروش رخ می‌دهد و نیروی انتظامی وظیفه نظم و امنیت در ایستگاه‌های مترو را برعهده دارد و جمع آوری دستفروشان مترو و تکدی‌گران بر عهده پلیس نیست.

وقوع برخی از جرایم در مترو با پوشش دستفروش/ پلیس وظیفه برخورد با دستفروشان و تکدی‌گران مجرم را بر عهده دارد
کد خبر: 520675
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ سعید عطاالهی، رئیس پلیس مترو پایتخت، درباره جرایم مترو تهران، گفت: جرایم شایع در مترو شامل جیب‌بری، سرقت تلفن همراه، خرید و فروش مواد مخدر است همچنین متاسفانه شاهد حضور معتادان متجاهر در برخی از ایستگاه‌های مترو و تکدی‌گران هستیم.



به گزارش برنا،او با اشاره به اینکه برخی از جرایم صورت گرفته در مترو تهران در پوشش دستفروش مترو رخ می‌دهد، افزود: افرادی کالایی را در مترو به فروش می‌رسانند اما برخی در پوشش دستفروشی جرایمی را مرتکب می‌شود به عنوان مثال هنگام فروش اجناس، وقتی شهروندان کارت بانکی خود را برای پرداخت به دستفروش می‌دهند گاهی کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد، چراکه شهروندان عجله دارند و این افراد وقتی کارت بانکی شهروندان و رمز را دریافت می‌کنند کارت می‌کشند و می‌گویند عملیات بانکی موفق نبود و بار دیگر کارت را می‌کشند و اگر جنسی قیمتش 20 هزار تومان باشد در یک مرحله مبلغ 20 هزار تومان و در مرحله دوم مبلغ 200 هزار تومان را برداشت می‌کند و رسید 20 هزار تومان را به شهروندان می‌دهد و از آنجایی که شهروندان عجله دارند در آن لحظه متوجه نمی‌شود و بعد از اینکه پیامک بانک ارسال می‌شود تازه متوجه اتفاق روی داده می‌شوند.

سرهنگ عطاالهی ادامه داد: برخی از شهروندان اقدام به شکایت کرده و پلیس نیز افرادی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در مترو در پوشش دستفروش کرده‌اند را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد. همچین مالی که فرد از شهروندان مترو به صورت کلاهبرداری دریافت کرده را به شهروندان بازمی‌گردانیم.

رئیس پلیس مترو پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس با موضوع تکدی‌گری در مترو برخورد می‌کند؟ تصریح کرد: دستگاه‌های مختلفی در حوزه تکدی‌گری، وظیفه‌ای برعهده دارند و فقط وظیفه پلیس نیست. نیروی انتظامی وظیفه نظم و امنیت در ایستگاه‌های مترو را برعهده دارد و جمع آوری دستفروشان مترو و تکدی‌گران بر عهده پلیس نیست اما درصورتی که افراد در پوشش تکدی گری و دستفروشی جرمی را مرتکب شوند پلیس ورود پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها