کد خبر: 520453
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۹:۳۶:۳۲
| |

آلودگی هوای 4 کلانشهر/ بارش باران در 8 استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در 8 استان و آلودگی هوای چهار کلانشهر طی امروز و فردا (10 و 11 آبان ماه) خبر داد.

آلودگی هوای 4 کلانشهر/ بارش باران در 8 استان
کد خبر: 520453
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۹:۳۶:۳۲

اعتمادآنلاین| صادق ضیاییان افزود: امروز و فردا (10 و 11 آبان ماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شهرهای تهران، کرج، اصفهان ، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا،وی در ادامه گفت: چهارشنبه (12 آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، وقوع رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر نیز بارش در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (13 آبان ماه) مقدار بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهار محال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را نیز فرا خواهد گرفت. جمعه (14 آبان ماه) مقدار بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی وقوع رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی طی دو روز اخیر دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (12 تا 14 آبان ماه) در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (13 تا 15 آبان ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما درحدود 5 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (11 آبان) نیمه ابری، گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (12 آبان ماه) قسمتی ابری و همراه با غبارصبحگاهی وبه‌تدریج وزش باد و در بعداز ظهر وزش باد شدید وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (10 و 11آبان ماه) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای 14 و 15 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها