مهدی چمران،رئیس شورای شهر:

شهرداری را با 15500 میلیارد تومان بدهی تحویل دادیم و با 73 هزار میلیارد تومان تحویل گرفتیم!

رئیس شورای شهر گفت:در پایان دوره چهارم مدیریت شهری شهرداری را با 15500 میلیارد تومان بدهی تحویل دادیم ولی اکنون با 73 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را تحویل گرفتیم و این نشان می‌دهد که وضعیت بحرانی است اما می‌توانیم با سلامت از این وضعیت عبور کنیم.

شهرداری را با 15500 میلیارد تومان بدهی تحویل دادیم و با 73 هزار میلیارد تومان تحویل گرفتیم!
کد خبر: 520325
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۳:۳۲:۳۰

اعتمادآنلاین| مهدی چمران در نوزدهمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش معاون مالی شهرداری تهران اظهار کرد : همه از جهش سرمایه‌گذاری در شهر تهران استقبال می‌کنیم چرا که میزان بدهی شهرداری تهران در حال حاضر بسیار زیاد است و همانگونه که از ابتدای ورود و حضور ما به مدیریت شهری مطرح شد بدهی شهرداری بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بود که بنا بر گزارش امروز 73 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری احصا شده است و ممکن است اضافه هم شود. البته بخش اعظمی از بدهی‌ها به بانک‌ها است و سالی 10 هزار میلیارد تومان تنها باید برای پرداخت سود بانک‌ها هزینه شود و این کمر بودجه شهرداری را می‌شکند.

به گزارش تسنیم، چمران افزود: ما وقتی در پایان دوره چهارم شهرداری را تحویل دادیم بر اساس حسابرسی رسمی که شده بود 15500 میلیارد تومان بدهی داشتیم و این پرداخت نشده و سال به سال به آن اضافه شده تا امروز به بیش از 70 هزار میلیارد تومان رسیده و برای دوره جدید به ارث گذاشته شده است که این اداره دوره جدید را خیلی سخت می‌کند.

چمران ادامه داد: این در حالی است که هزینه ها بالا رفته و درآمدها کم شده البته به صورت ریالی درآمدها افزایش یافته و اما همه نیک می‌دانیم که ارزش ریالی امروز با سال 96 و سال 92 بسیار متفاوت است و ارزش واقعی درآمدها به واسطه تورم کاهش داشته است. این هشدار‌هایی است که باید بدهیم و سختی‌هایی که شهرداری دارد به خصوص مدیریت بدهی‌ها و طلب‌ها.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته در بحث طلب شهرداری نیز باید گفت که باید این طلب‌ها احصا شود و زمانی که ما در مدیریت شهری بودیم و با جلساتی که با وزارت دارایی داشتیم میزان طلب شهرداری 15 هزار میلیارد تومان احصا شده و امروز به 50 هزار میلیارد تومان رسیده که این طلب‌ها مربوط به عوارض ساختمان‌هایی است که توسط ادارات دولتی ساخته شده و عوارض را در طول سالیان ندادند، چه خوب است وقتی دستگاه‌های دولتی بدهی‌های شهرداری را طلب می‌کنند در خصوص پرداخت طلب شهرداری نیز همین‌گونه رفتار کنند.

چمران گفت: شرایط بحرانی وجود دارد ولی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم و و باید عبور کنیم تا برای کارهایی عمرانی توان داشته باشیم برای مترو، حمل و نقل و ترافیک و پروژه‌هایی که نیمه‌کاره باقی مانده است هزینه کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها