سفرهای میلیونی مردم در هفته گذشته به اوج رسید/ عبور میانگین تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی از دو میلیون خودرو

در هفته گذشته سفرهای مردم رکوردهای جدیدی را شکست و به بالاترین میزان در سال جاری هم رسید و میانگین تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی از دو میلیون خودرو هم عبور کرد.

سفرهای میلیونی مردم در هفته گذشته به اوج رسید/ عبور میانگین تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی از دو میلیون خودرو
کد خبر: 517967
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۰۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس آخرین آمارهای ثبت شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 16تا 22 مهرماه رکوردهای عجیب و غریبی توسط مردم در سفرهای جاده‌ای به ثبت رسید چرا که در این ایام روند سفرهای جاده‌ای مردم فراتر از انتظارات و حتی برآوردها بود. به گونه‌ای که 16 مهرماه بیش از دو میلیون و 647 هزار وسیله نقلیه در محورهای بین استانی تردد کرد که این آمار بالاترین میزان در سال جاری بود و رکوردی جالب توجه در طول ایام کرونایی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا همچنین در این بازه زمانی (16 تا 22 مهر ماه) به صورت میانگین دو میلیون و 100 هزار و 58 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن سه درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

آمار عجیب دیگری که در هفته گذشته شاید برای اولین بار به ثبت رسید این بود که بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان 9 میلیون و 700 هزار پلاک خودرو در بازه زمانی 16 تا 22 مهرماه در محورهای برون شهری رویت شدند که بسیار بیشتر از همه آمارهای مشابه در سال جاری بود. البته باز هم شهروندان تهران و البرز با سهمی حدود 25 درصد بیشترین خودرو را در این آمار از آن خود کردند.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان‌های مختلف متفاوت بوده و بیشتر استان‌ها به غیر از استان‌های شمالی با افزایش سفرهای مردم مواجه شده‌اند.

در این میان ترددها در هفته گذشته در استان‌های یزد، بوشهر و سیستان و بلوچستان با 9 درصد و در خراسان جنوبی، البرز و کرمان هر یک با هشت درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شده‌اند و به صورت کاملا غیر منتظره استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با منفی شش درصد، منفی پنج درصد و منفی چهار درصد بیشترین کاهش تردد را در میان دیگر مناطق کشور در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی تجربه کرده‌اند.

اما ترددهای بین استانی در همه استان‌های کشور به غیر از سیستان و بلوچستان (با صفر درصد تغییر) در قیاس با هفته مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است و این آمار برای استان‌های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با 39درصد، 36 درصد، 34 درصد و 33 درصد افزایش بیشترین رشد را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته نشان می‌دهد.

جدول

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها