کد خبر: 515939
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۳:۲۰:۴۷
| |

تلفات غیرعادی فوک‌ها در سواحل دریای مازندران/ اعزام کارشناسان محیط زیست برای بررسی تلفات فک خزری

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد تلفات غیر عادی فوک‌ها در سواحل دریای خزر در استان هستیم، گفت: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست، در حال بررسی اطلاعات از میزان و علل مرگ ومیر فک خزری در دیگر کشورهای واقع در سواحل شمال و شرقی دریای خزر هستیم.

تلفات غیرعادی فوک‌ها در سواحل دریای مازندران/ اعزام کارشناسان محیط زیست برای بررسی تلفات فک خزری
کد خبر: 515939
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۳:۲۰:۴۷

اعتمادآنلاین| طی سال جاری شاهد تلف شدن چند فک خزری و پیدا شده لاشه آنها در سواحل استان بودیم که در این زمینه حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار کرد: تلفات فوک‌های خزری در شرایطی اتفاق افتاد، که متوسط تلفات در سال‌های گذشته سه تا چهار قلاده و عمدتاً ناشی از صدمات فیزیکی و گرفتار شدن در تورهای صیادی بوده است.


به گزارش فارس، وی افزود: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست، در حال بررسی اطلاعات از میزان و علل مرگ ومیر فک خزری در دیگر کشورهای واقع در سواحل شمال و شرقی دریای خزر هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با هماهنگی انجام شده با معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، قرار شد تیمی متشکل از متخصصان سازمانی برای بررسی و اظهارنظر در خصوص علت تلفات و ارائه راهکارهای اجرای در کنترل تلفات به منطقه اعزام شوند.

یکی از سواحلی که لاشه فک خزری در آنجا دیده شد، ساحل محمودآباد بود که محمد دعاگو رئیس اداره محیط زیست محمودآباد در این زمینه درباره علت مرگ فک خزری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد تلف شدن دو مورد فک خزری در ساحل مازندران بودیم که سال گذشته نیز دو مورد بوده است.

وی با اشاره به نگرانی از افزایش لاشه فک‌های خزری، افزود: نگران این موضوع هستیم شاید بیماری دیده شود به همین دلیل بحث نمونه‌برداری از لاشه فک خزری را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد بیان کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از تلف شدن گذشته و سالم به ساحل نرسیده بحث تعیین علت مرگ و کالبدشکافی نیز منتفی است.

دعاگو به دفن بهداشتی لاشه فک خزری اشاره کرد و افزود: لاشه شرایط برای تشریح علت مرگ نداشت ولی نگران این گونه دریای خزر هستیم.

وی با هشدار اینکه فک خزری در معرض خطر انقراض قرار دارد، خاطرنشان کرد:باتوجه به افزایش آلودگی‌ها از نفتی گرفته تا فاضلاب‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و مشکل این است شهرهای ساحلی سیستم جمع آوری تضفیه آب ندارند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد با اشاره به انجام نمونه‌برداری فصلی از شناگاه‌ها، گفت: دو مورد از شناگاه‌ها را تعطیل اعلام کردیم که چند سال فعال نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها