کد خبر: 515809
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۳:۲۱:۱۲
| |

22 مرکز مستقل هلال‌احمر در خط مقدم واکسیناسیون راه‌اندازی شد

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی 22 مرکز مستقل واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر در راستای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری خبر داد.

22 مرکز مستقل هلال‌احمر در خط مقدم واکسیناسیون راه‌اندازی شد
کد خبر: 515809
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۳:۲۱:۱۲

اعتمادآنلاین| افشین علیخانی در خصوص آخرین اقدامات هلال احمر در راستای واکسیناسیون سراسری گفت: جمعیت هلال احمر بواسطه تلقیح واکسیناسیون حجاج دارای ظرفیت گسترده و متناسب با استانداردهای مربوطه در سطح کشور بوده که با بهره گیری از ظرفیت مذکور و همچنین پشتیبانی از سایر مراکز واکسیناسیونی که در این راستا در سطح کشور فعالیت می کنند، همکاری های مورد درخواست را عملیاتی و در حال حاضر در 296 مرکز همکاری می کند و در 22 مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، وی افزود: با توجه به اعلام نیازها از سوی مبادی ذی ربط جمعیت هلال احمر علاوه بر اختصاص فضای فیزیکی مراکز درمانی و توانبخشی، ایجاد فضا از طریق استقرار چادرهای راپال و یا تجهیز سوله و یا سالن های ورزشی جهت واکسیناسیون با بسیج تمامی منابع موجود مبادرت کرده و تلاش شده است تا نهایت همکاری ها را جهت کمک به امر سلامت کشور و تامین خدمات مورد نیاز هموطنان به اجرا گذارد.

علیخانی خاطرنشان کرد: آنچه هلال احمر در استان های مختلف انجام می دهد بنا به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا و یا دانشگاه های علوم پزشکی است و تا به امروز هیچ درخواستی بی پاسخ نمانده است. در همین راستا بیشترین همکاری را جمعیت هلال احمر در استان های تهران، آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان و گلستان داشته و قریب 2500 نیرو نیز بصورت روزانه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: غلبه بر این آمار غم بار فوت شدگان در کشور و متعاقباٌ طبعات گسترده و طولانی مدت بهداشت روان و همچنین تبعات اقتصادی و اجتماعی بیماری، در گرو افزایش گسترده پوشش واکسیناسیون بوده که در روزهای اخیر از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار شده و بطور قطع با رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات غیر ضرور توسط هموطنان، کاهش مبتلایان میسر شده و کمک به پرسنل خدوم مراکز درمانی، مراقبتی و بیمارستانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها