مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد:

فروش احتمالی بلیت‌ اتوبوس برای زوار اربعین فقط با 2 شرط/فعلا ناوگان برای مرزهای چهارگانه نداریم

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری با تأکید بر اینکه فعلا هیچ فروش بلیتی برای زوار اربعین نداریم، گفت: اگر هم قرار شد پذیرش مسافر داشته باشیم، فقط به صورت «گروهی» و از طریق «سامانه سماح» خواهد بود، بنابراین مردم منتظر تصمیمات ستاد مرکزی اربعین باشند.

فروش احتمالی بلیت‌ اتوبوس برای زوار اربعین فقط با 2 شرط/فعلا ناوگان برای مرزهای چهارگانه نداریم
کد خبر: 513314
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در‌باره سفرهای زمینی اربعین از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای اظهار داشت: مصوبات ستاد مرکزی اربعین فصل‌الخطاب همه کارگروه‌هایی است که به نوعی ذیل این ستاد کار می‌کنند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در ستاد مرکزی اربعین مدیریت کارگروه حمل و نقل و سوخت با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و این حوزه هم به نوعی ذیل ستاد مرکزی اربعین فعالیت می‌کند، بنابراین همه دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین صادر می‌شود، موجب فعالیت یا عدم فعالیت این حوزه‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تا این لحظه هیچ گونه مجوزی برای فروش بلیت در مرزهای چهارگانه (مهران، چذابه و شلمچه و خسروی)‌ برای سفرهای اربعین و یا سفر به داخل کشور عراق برای ایام اربعین و بازه زمانی‌ 28 شهریور تا 10 مهر صادر نشده است.

باقرجوان اظهار داشت: اگر مردم با تبلیغاتی هم در مورد تورهای زمینی اربعین در این ایام مواجه شدند، بدانند که این تبلیغات واقعی نیست و فریب نخورند.

فروش بلیت احتمالی اتوبوس برای زوار اربعین فقط گروهی خواهد بود

وی بیان کرد: اگر قرار باشد فروش بلیت یا پذیرش مسافر داشته باشیم، قطعا به طریق گروهی و از طریق سامانه سماح خواهد بود، بنابراین مردم باید منتظر باشند تا ببینند ستاد مرکزی اربعین شکل کار را تشریح کند و بعد از آن اگر وظیفه‌ای برعهده ناوگان عمومی جاده‌ای تعریف شود، ما در این باره هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم، ولی تاکنون هیچ هماهنگی در این حوزه انجام نشده است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تا این لحظه که مجوزی برای فروش بلیت اتوبوس و تردد از مرزهای چهارگانه برای ایام اربعین هنوز صادر نشده است.

باقرجوان در‌باره وضعیت مرزهای چهارگانه زمینی ایران و عراق بیان کرد: این را توجه داشته باشید که فقط در ایام اربعین جابه‌جایی مسافران از مرزهای چهارگانه‌ متوقف شده است، وگرنه در حوزه‌های تجاری و یا تردد اتباع دو طرف، مرزها فعال هستند و ممکن است مسافرانی هم عبور کنند و فقط موضوع ما تردد زوار اربعین در ایام اربعین است و مردم باید منتظر تصمیمات جدید‌ ستاد مرکزی اربعین در این باره باشند.

وی در خصوص تردد به مرزها در ایام اربعین با خودروی شخصی اظهار داشت: این افراد هم باید منتظر باشند که ستاد مرکزی اربعین اعلام کند آیا این افراد اجازه دارند از مرز عبور کنند یا خیر و این در صلاحیت ستاد مرکز اربعین است و موضوع باید از سوی دو طرف ایرانی و عراقی اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: تردد قبل و بعد از ایام اربعین مشکلی ندارد و ما فعلاً مجوز فروش بلیت برای ایام اربعین به زائران اربعین در بازه زمانی 28 شهریور 1400 تا 10 مهر 1400 نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها