کد خبر: 510348
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۰۹:۵۷:۵۵
| |

دسته‌کم 2 الی 4 هفته دیگر روند شیوع بیماری افزایشی است

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: آمار همچنان روند افزایشی دارد و حداقل 2 الی 4 هفته دیگر شاهد روند نزولی شیوع بیماری در استان نخواهیم بود.

دسته‌کم 2 الی 4 هفته دیگر روند شیوع بیماری افزایشی است
کد خبر: 510348
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۰۹:۵۷:۵۵

اعتمادآنلاین| مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در استان البرز، در کرج، در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان، گفت: آمار همچنان روند افزایشی دارد و حداقل 2 الی 4 هفته دیگر شاهد روند نزولی شیوع بیماری در استان نخواهیم بود.

به گزارش فارس سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در استان البرز با اشاره به اینکه مراکز درمانی مملو از مراجعه کننده است، افزود: بیماران سرپایی همچنان روند افزایشی دارند وبا این تفاسیر و شرایط نباید انتظار کاهش شیوع و آمار باشیم.

مردم به خودشان و کادر درمان رحم کنند/بگذارید نفسی تازه کنیم!

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه از امروز محدودیت‌های جدید در کشور اعمال خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم محدودیت‌ها درست اجرا شود تا کادر درمان بتوانند یک نفسی تازه کنند، به صورت جدی نگران کاهش توان جسمی کادر درمان هستیم.

بابایی خطاب بر شهروندان مبنی بر اینکه از تجمعات دوری کنید و مسافرت را فراموش کنید، یادآور شد: مردم ما و خودشان را به زحمت نی‌اندازند، به جان خود و عزیزانشان رحم کنند؛ نباید این را گفت اما به نظر می‌رسد مردم تصمیم گرفتند کادر درمان را شکست دهند!

وی در خصوص محدودیت‌های جدید کرونایی در کشور، تصریح کرد: بنا بر این تصمیمات جریمه‌هایی منع ترددی که ظرف یک ماه پرداخت نشود دو برابر خواهد شد، همچنین جاده‌ها در ایام تعطیلات بسته و تردد منع می‌شود، از طرفی مجوزهای تردد و مرخصی‌ها کنسل خواهند شد و تنها تردد خودروهای باربر، هلال احمر، کادر درمان و ... برقرار خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت ضدعفونی معابر سطح شهر، افزود: طبق مطالعات این اقدام خیلی تأثیرگذار نیست و تنها راهی که به مردم توصیه می‌کنیم دوری از تجمعات و دورهمی‌ها و رعایت بهداشت فردی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی است.

چه کسانی می‌توانند واکسن بزنند؟

این مقام مسؤول در رابطه با شرایط واکسیناسیون در سطح استان، بیان کرد: در حال حاضر افراد بلای 53 سال و اولویت‌های شغلی اعلام شده واکسن دریافت می‌کنند، خوشبختانه طی یک ماه اخیر روند واکسیناسیون شدت گرفته است و شرایط خوب پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد بعد از واکسیناسیون نباید از زدن ماسک و رعایت اصول بهداشتی غافل شوند، گفت: بالاترین ایمنی بعد از گذشت 2 الی 4 هفته پس از دریافت دز دوم واکسن است، البته در سویه دلتا افراد می‌توانندناقل باشند و یا خفیف درگیر ویروس شوند که امکان ابتلا اطرافیان به بیماری در چنین شرایطی بسیار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها