کد خبر: 509727
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۲:۵۰
| |

ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

آمادگی لازم برای وقوع سیل احتمالی وجود دارد/ سیلاب های اخیر مناطق مسکونی را تحت تاثیر قرار نداد

مهدی ولی پور با بیان اینکه سیلاب ها زیرساخت ها را از بین می برد، گفت: این سیلاب ها منازل مسکونی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

آمادگی لازم برای وقوع سیل احتمالی وجود دارد/ سیلاب های اخیر مناطق مسکونی را تحت تاثیر قرار نداد
کد خبر: 509727
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۷:۵۲:۵۰

اعتمادآنلاین| مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره روند خدمات رسانی های سازمان هلال احمر در سیل های اخیر گفت: همچنان برای خدمات رسانی در مواقع بحرانی به ویژه در زمان وقوع سیل آمادگی لازم وجود داشته و دارد.

به گزارش برنا، او افزود: سال گذشته کم بارش بوده و در سال های قبل در این وقت سال منتظر وقوع سیلاب نبودیم اما به دلیل تغییرات اقلیم در ایران و جهان نقاطی در مقاطعی از روزها و ماه‌های گذشته شاهد سیل بودیم. باید در این شرایط به هشدارها توجه کرد تا منجر به آسیب جسمی و جانی نشود.

ولی پور با بیان اینکه سیلاب‌ها زیرساخت ها را از بین می‌برد، گفت: این سیلاب‌ها منازل مسکونی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خطاب به مردم درباره رعایت نکات ایمنی بعد از بارندگی افزود: برای مثال افراد بعد از بارش به حجم آب بالای 30 سانت نباید وارد شوند اما توجه در این زمینه اندک است. اغلب افراد با بینش اینکه حجم آب اندک است وارد شده اما با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.

به گفته او برای مهار و مدیریت تلفات انسانی و جسمی رعایت نکات از سوی مردم اهمیت دارد.

ولی پور درباره صدمه به زیرساخت‌ها ناشی از سیل بیان کرد: نمی‌توان پیش بینی کرد که در کدام خطه خسارت ها بروز می‌کند. سیل زیرساخت‌های در مسیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره پیش بینی های انجام شده برای مهار سیل گفت: بر اساس بررسی های انجام شده یک هفته قبل هشدارها به مردم داده می‌شود و کم و کیف توجه در مهار آن از اهمیت برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها