کد خبر: 508505
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۰۸:۱۹:۱۹
| |

کارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش 50 درصدی تماس‌ با صدای مشاور بهزیستی در پی شیوع کرونا

کارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان تماس‌ها با صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 نسبت به سال‌های قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته که علت آن شیوع کرونا و ترجیح مردم برای مشاوره از راه دور در این شرایط است.

افزایش 50 درصدی تماس‌ با صدای مشاور بهزیستی در پی شیوع کرونا
کد خبر: 508505
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۰۸:۱۹:۱۹

اعتمادآنلاین| لیلا کریمی فرشی روز سه شنبه افزود: در سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره 1480 از ابتدای شروع کرونا از اسفند 98 تاکنون حدود 2 میلیون و 400 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: خط صدای مشاوره بهزیستی در زمینه‌های مشاوره خانواده، اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب و مشکلات کودک فعالیت دارد و مراجعه‌کنندگان در این سامانه مشکلات خود را مطرح می‌کنند. شیوع کرونا باعث شده تا مشاوره‌ها ناشی از کرونا باشد اما اگر مردم اختصاصا سئوالی درباره کرونا داشته باشند به مشاوره پزشکی مراجعه می‌کنند.

کارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اغلب پیامدهای ناشی از کرونا منجر به مشکلات روانی، افسردگی، مشکلات اجتماعی، مشکلات خانوادگی و مشکلات اقتصادی می‌شوند.

کریمی در پاسخ به خدمات مشاوره مربوط به افزایش خشونت‌ها به ویژه در جوانان و نوجوانان در شرایط فعلی گفت: خط فوریت‌های اورژانسی به شماره 1480 به موارد خشونت رسیدگی می‌کند.

وی تاکید کرد: چون مردم در دوران کرونا بیشتر در خانه مانده اند کمتر به مراکز مشاوره می‌روند بنابراین مشاوره تلفنی بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و آمار تماس‌های صدای مشاوره بهزیستی بالارفته است که البته این مساله به معنای زیاد شدن مشکلات نیست بلکه همانگونه که به‌طورمثال میزان خرید اینترنتی در دوران شیوع کرونا افزایش یافته، اکنون مشاوره تلفنی نیز مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

پیک تماس‌ها با صدای مشاور بهزیستی در نبود همسر

کارشناس مسئول خط مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به صدور مجوز برای مراکز مشاوره تلفنی غیردولتی، می‌توان در برابر حجم زیاد تماس‌های مشاوره تلفنی پاسخگو بود.

کریمی افزود: تا آنجا که توانسته‌ایم جمعیت تماس‌گیرندگان در تهران را پوشش داده‌ایم اما صدای مشاوره بهزیستی، خط اورژانسی نیست که به فوریت عمل کند. اگر شخصی پشت خط می‌ماند می‌تواند صبر کند و در ساعتی که زمان پیک تماس‌ها نیست می‌تواند، تماس بگیرد.

وی با بیان اینکه صدای مشاوره همه روزه حتی روزهای تعطیل و اعیاد از هشت صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به مردم است، افزود: اغلب زنان خانه‌دار ترجیح می‌دهند زمانی تماس بگیرند که همسرشان سر کار است. شب‌ها که خانواده دور هم جمع است، تماس‌ها کمتر می‌شود. همچنین میزان تماس‌ها در روزهای تعطیل کمتر است.

به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور 1480 ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. 460 کارشناس مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه می‌دهند. این سامانه در سال 99 به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها