فوت 500 معلول و سالمند مقیم مراکز نگهداری با شیوع کرونا

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: هفته گذشته 800 دستگاه اکسیژن‌ساز توسط صندوق جمعیت ملل متحد تهیه و به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و قرار است 200 دستگاه دیگر که در گمرک وجود دارد ترخیص شود و در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

فوت 500 معلول و سالمند مقیم مراکز نگهداری با شیوع کرونا
کد خبر: 505810
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۵:۱۷:۴۶

اعتمادآنلاین| وحید قبادی‌دانا در آئین واگذاری همزمان 1000 دستگاه اکسیژن‌ساز (ساخت داخل) به مراکز سالمندان تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: درحال حاضر حدود 51 هزار نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن در بیش از هزار مرکز شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن، توسط موسسات غیردولتی و خیریه نگهداری می‌شوند و ماهانه به ازای هر فرد دو میلیون تومان توسط دولت کمک می‌شود و در مجموع دولت جمهوری اسلامی 100 میلیاردتومان در ماه را برای نگهداری از این 51 هزار نفر در مراکز شبانه روزی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: 55 هزار معلول ضایعه نخاعی و معلول شدید و خیلی شدید وابسته به بستر در منازل و در درون خانواده‌ها هستند که دولت ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری پرداخت می‌کند که مجموعا ماهانه مبلغ 55 میلیاردتومان را شامل می‌شود، یعنی ماهانه مبلغ 155 میلیاردتومان برای نگهداری و پرستاری حدود بیش از 100 هزار معلول و سالمندی که در مراکز شبانه‌روزی و منازل مراقبت و نگهداری می‌شوند، پرداخت می‌شود.

قبادی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کرونا با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا در ووهان چین، همکاران ما موضوع قرنطینه مراکز را با پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های متعدد تخصصی آغاز کردند که باعث شد میزان بروز و شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه‌روزی با انجام پروتکل‌های بهداشتی به حداقل برسد، گفت: درحالیکه حدود 8500 نفر از افراد در مراکز شبانه‌روزی به این ویروس مبتلا شدند، بیش از 8000 نفر از این افراد با اینکه سن بالایی داشتند، بهبودی کامل را با مراقبت‌های لازم در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و همچنین مراقبت‌هایی که در مراکز انجام شد، به دست آوردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز، حدود 500 نفر از افراد معلول و سالمند و بیماران روانی مزمن که در مراکز شبانه‌روزی اقامت دارند، فوت کردند.

وی با بیان اینکه با تولید واکسن کرونا و دستیابی بشر به واکسن ویروس کرونا، اقدامات خوبی صورت گرفت، یادآور شد: افراد در مراکز شبانه‌روزی در اولویت اول قرار گرفتند.

بیش از 95 هزار دوز واکسن برای آنها تزریق شده است؛ بیش از 80 درصد کسانی که در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی اقامت دارند و همچنین مراقبان آنها، واکسن را دریافت کردند و حدود 70 درصد کسانی که دوز اول را دریافت کردند، دوز دوم را نیز دریافت کردند و واکسینه شدند.

قبادی‌دانا ادامه داد: این موضوع باعث شده است میزان ابتلا و مرگ و میر در مراکز شبانه‌روزی در چهارماهه اول سال جاری نسبت به 4 ماهه اول سال گذشته کمتر شود.

درخصوص میزان ابتلا 91 درصد کاهش ابتلا را در مدت مشابه و درخصوص مرگ و میر 83 درصد کاهش را در مدت مشابه در مراکز شبانه‌روزی شاهد هستیم و امید است واکسیناسیون معلولان که در منازل هستند نیز در اولویت قرار گیرد، البته سپاسگزاریم که تمامی سالمندان بالای 60 سال در کشور این امکان را پیدا کردند که بتوانند واکسیناسیون رایگان را دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دوران کرونا علاوه بر فعالیت‌های ذکر شده، کمک‌های خوبی از سایر دستگاه‌های غیردولتی و حاکمیتی دریافت شد، گفت: بیش از 200 میلیاردتومان کمک بنیاد مستضعفان در این دوره، برای کسانی بود که تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند و به نوعی با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند و همه آن به طور جداگانه و به صورت الکترونیکی بر روی کارت بانکی جامعه هدف شارژ شده است.

قبادی‌دانا در ادامه از دستگاه‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز در این راستا قدردانی کرد و افزود: هفته گذشته 800 دستگاه اکسیژن‌ساز توسط صندوق جمعیت ملل متحد تهیه و به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و قرار است 200 دستگاه دیگر که در گمرک وجود دارد ترخیص شود و در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی همچنین این را هم گفت که حدود 11 میلیاردتومان مبلغ هزینه این هزار دستگاه برآورد شده که به سازمان بهزیستی کشور اهدا شده و سازمان آن را در اختیار مراکز مربوطه قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها