کد خبر: 505714
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۱:۵۴:۴۷
| |

ورود فاضلاب به رودخانه شور، علت استشمام بوی نامطبوع در شهر جدید پرند

درپی استشمام بوی نامطبوع در اواخر فروردین ماه سال جاری در شهر جدید ‌پرند و انجام کار کارشناسی از سوی دستگاه‌های مسوول، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده علت اصلی این موضوع فاضلاب ورودی به رودخانه شوراست که به‌صورت پراکنده هرز می‌رود و به تصفیه‌خانه منتقل نمی‌شود.

ورود فاضلاب به رودخانه شور، علت استشمام بوی نامطبوع در شهر جدید پرند
کد خبر: 505714
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۱:۵۴:۴۷

اعتمادآنلاین| علیرضا عطائی افزود: با توجه به جهت وزش باد، دمای هوا، شکایت ساکنان منطقه و پس از بررسی‌های میدانی و برگزاری جلسه علت عمده ایجاد بو را فاضلاب منتقل شده به رود شور تشخیص دادیم.

به گزارش ایسنا، وی درباره اقدامات انجام شده برای حل این مشکل گفت: قرار شد جلوی مجاری که در حال حاضر فاضلاب به‌نحوی از طریق آن به رودخانه شور منتقل می‌شود، گرفته و فاضلاب به تصفیه‌خانه منتقل شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در پایان اظهارکرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود هماهنگی‌های اولیه با شرکت عمران انجام و کارگاه آن‌ها تجهیز شده است تا انتقال کامل فاضلاب شهر پرند به مدول اول تصفیه‌خانه انجام شود و در مرحله بعد تامین اعتبارات احداث مدول 2 تصفیه‌خانه پرند صورت پذیرد.

عطایی پیش از این درباره کانون‌های بوی نامطبوع ‌شهر ‌پرند به ما گفته بود: گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت و منشا این بو مطرح شد از جمله آن‌ها فاضلاب، ‌مرکز دفن ‌پسماند، تصفیه‌خانه فاضلاب ‌پرند، خودروهای عبوری ومحموله‌هایی بود که توسط قطارهای باری حمل می‌شدند اما با توجه به ‌پایش میدانی که صورت گرفت بیشترین احتمال برای منشاء انتشار بوی نامطبوع را مربوط به رودخانه شور می‌دانیم چرا که غالبا زمانی که باد از سمت این رودخانه می‌وزید این بو استشمام می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها