کد خبر: 504341
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۹:۵۷
| |

علی کریمی فیروزجایی، عضو هیات رئیسه مجلس:

کمیسیون‌محور شدن مجلس سبب تنقیح قوانین مجلس می‌شود

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس در دوره های گذشته زمان زیادی را برای تصویب گذاشته است و اکنون همگان اعتقاد دارند نیاز به تصویب قوانین جدید نیست. تنقیح قوانین و انجام ماموریت های نظارتی از سوی نمایندگان در گرو کاهش جلسات صحن علنی و افزایش فعالیت کمیسیون ها است.

کمیسیون‌محور شدن مجلس سبب تنقیح قوانین مجلس می‌شود
کد خبر: 504341
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تنقیح قوانین و انجام ماموریت های نظارتی از سوی نمایندگان در گرو کاهش جلسات صحن علنی و افزایش فعالیت کمیسیون ها است.

به گزارش خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: مجلس در دوره های گذشته زمان زیادی را برای تصویب گذاشته است و اکنون همگان اعتقاد دارند نیاز به تصویب قوانین جدید نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورمان در میان کشورهای دیگر بیشترین مفاد قانونی را دارد که شاید برخی از آنها زندگی مردم را مختل کرده است؛ تعدد قوانین موجب شده برخی از قانوندان های قانون شکن از فرصت های قانونی بهره ببرند و حق مردم و حکومت را ضایع کنند.

وی با اشاره به اینکه تنقیح قوانین و شناسایی قوانین موازی و معارض از جمله مسائلی است که باید در اولویت کاری نمایندگان در مجلس یازدهم قرار بگیرد، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد بعد نظارتی قوه مقننه نیز طی سال های گذشته کمرنگ شده در حالی که این ابزار نظارتی می تواند سبب اجرای دقیق قوانین شود تا شاهد خدمت رسانی بیشتر به مردم باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد برای تنقیح قوانین و همچنین انجام ماموریت های نظارتی، باید به افزایش فعالیت در کمیسیون های تخصصی بپردازیم زیرا کمیسیون ها موتور محرکه مجلس هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تعداد جلسات علنی مجلس کاهش یابد و تعداد جلسات کمیسیون ها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در واقع کمیسیون ها باید کیفیت قوانین را افزایش دهند و بر نحوه اجرای قوانین نیز نظارت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها