کد خبر: 503333
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۷:۴۵:۰۴
| |

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که می‌تواند تضمین‌کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است
کد خبر: 503333
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۷:۴۵:۰۴

اعتمادآنلاین| معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که می‌تواند تضمین‌کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.


به گزارش مهر، سومین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، به ویژه بین نسل جوان تأکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که می‌تواند تضمین‌کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

همچنین در این جلسه که با حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری هیئت امنای بنیاد شهید و اجرایی شدن مصوبات آن پس از 12 سال در دولت تدبیر و امید ادامه داد: مصوبات و مباحث مطرح شده در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند به عنوان سندی جهت ریل‌گذاری برای دولت سیزدهم باشد.

همچنین در ادامه این جلسه بر ضرورت تدوین راهبردها و سیاست‌های برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها و یادبودهای حوزه فداکاری، ایثار و شهادت به منظور ساماندهی و تقویت از این کار فرهنگی در سطح کشور تأکید شد.

در این جلسه، دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل‌های مردمی فعال در حوزه ایثار و شهادت، ساماندهی فرآیند نامگذاری معابر و پیشگیری از اقدامات موازی حذف یا تغییر غیرمتعارف نام معابر مزین به نام شهدا با هماهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تدوین آیین‌نامه نحوه تجلیل از ایثارگران و همچنین استفاده از ظرفیت و مشارکت ایثارگران در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین کلیات سند ملی گلزارهای شهدا و مراکز فرهنگی وابسته، ایجاد زمینه‌های لازم دسترسی مخاطبین عمومی و تخصصی به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نظارت هر چه بیشتر بر تحقق سیاست‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در سطح دستگاه‌های ملی و استانی با تعامل دستگاه‌های ذیربط از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

همچنین اعضای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از زحمات و خدمات دولت تدبیر و امید به ویژه معاون اول رئیس‌جمهور در راستای نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ شهادت و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌های گذشته قدردانی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها