سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:

مردم سیستان و بلوچستان برای خلاصی از بحران رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را در اولویت قرار دهند

سیما السادات لاری گفت: استان سیستان و بلوچستان تاکنون خیزهای جدی کرونا نداشته و افزایش موارد ابتلا و بستری اخیر در این استان در واقع جدی‌ترین خیز بیماری محسوب می‌شود. موارد متعددی در این زمینه موثر است که می‌توان به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، گرمای هوا و تجمع در محل‌های سربسته اشاره کرد.

مردم سیستان و بلوچستان برای خلاصی از بحران رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 501651
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیستان و بلوچستان و بسیاری از استان های کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد.

به گزارش برنا، این در حالی است که از قبل در مرزهای کشور اقدامات در راستای تست سریع مبتلایان به کرونا و ورود مرزها انجام و سعی در مهار کرونا در مرزها شده است.

هرچند با این تفاسیر و به دلیل مراودات با کشورهای جنوبی و شرقی کشور شاهد شیوع نوع دلتای کرونا در کشور هستیم. این موج از جنوب کشور به سمت دیگر استان‌ها در حال گسترش است.

در این شرایط باید تا بیش از پیش رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن ماسک در اولویت قرار بگیرید.

چرا کرونا در سیستان و بلوچستان شدت گرفته است؟

سیماالسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان و خدمات وزارت بهداشت برای مقابله با پیک و نوع قالب واریانت و احتمال افزایش مرگ و میرها گفت: استان سیستان و بلوچستان تاکنون خیزهای جدی کرونا نداشته و افزایش موارد ابتلا و بستری اخیر در این استان در واقع جدی‌ترین خیز بیماری محسوب می‌شود.

موارد متعددی در این زمینه موثر است که می‌توان به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، گرمای هوا و تجمع در محل‌های سربسته اشاره کرد.

او درباره دلایل افزایش ابتلا به کرونا درمنطقه سیستان و بلوچستان افزود: به واسطه مهاجرت‌های غیرقانونی افراد از کشورهای همسایه شرقی، کنترل و بررسی وضعیت بیماری این افراد امکان پذیر نیست. البته نیروهای انتظامی و نظامی در هفته‌های اخیر تلاش‌های متعدد برای کنترل مرزهای شرقی کشور انجام داده‌اند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری شود اما همچنان نیاز است که این کنترل‌ها تشدید شود.

تجهیزات برای مهار بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان مهیا شده است/ مردم سیستان و بلوچستان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را دستور کار قرار دهند

لاری درباره کم و کیف تامین تجهیزات تاکید کرد: کمبودی از نظر اکسیژن ساز و تخت‌های بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و از مردم این استان، می خواهیم تا رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را داشته باشند.

ادارات سیستان و بلوچستان تعطیل هستند

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک‌ها و اداره‌های دولتی در این استان تعطیل شده و فقط اداره‌هایی که وظیفه حساسی دارند و با 30 درصد ظرفیت کارکنان می‌توانند فعال باشند.

ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دستور پشتیبانی حداکثری از استان سیستان و بلوچستان را در صورت وجود کمبودها صادر کرده است.

لاری افزود: تیم‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول هفته گذشته و هفته اخیر در این استان حضور داشته و تیم واکنش سریع کووید 19 نیز در سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

به گفته او تمام تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان، درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در این استان است، اما درخواست ما از مردم در این استان و سایر استان‌ها با وضعیت قرمز کرونا رعایت موارد بهداشتی اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 نیازمند هماهنگی و همکاری بین بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب است و در این زمینه رسانه‌ها نیز کمک فراوانی به ما می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها