کد خبر: 501465
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۹:۳۸
| |

استاندار خوزستان:

50 درصد تالاب هورالعظیم آبگیری شده است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حوضچه‌های 2، سه و چهارتالاب هورالعظیم بالای 80 درصد آبگیری شدند گفت: آب از سد کرخه رها سازی شده و 50 درصد آبگیری در تالاب هورالعظیم صورت گرفته است.

50 درصد تالاب هورالعظیم آبگیری شده است
کد خبر: 501465
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۹:۳۸

اعتمادآنلاین| قاسم سلیمانی دشتکی یکشنبه در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم بیان کرد: حوضچه یک و پنج تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی‌شوند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم ‌آبی، مقرر شده بود 250 میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم برسد که تا کنون حدود 50 میلیون مترمکعب به آن رسیده و تا شهریور ماه سال جاری تلاش می شود حدود 200 میلیون متر مکعب آب ئارد تالاب شود.

سلیمانی دشتکی افزود: در حال حاضر 2 مشکل در رسیدن آب به هور العظیم وجود دارد یکی از آن‌ها شلتوک کاری‌های فراوانی است که در مسیر آب به هورالعظیم شکل گرفته است‌.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست بر زندگی در کل استان و کشور گفت: آسیب دیدن محیط زیست تبعات مختلفی را به دنبال دارد و بر زندگی همه مردم تاثیر خواهد گذاشت، از این رو از فرمانداران و نیروی انتظامی خواستم که در مسیر کرخه و کارون نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مشکل دوم خشکسالی است که امسال با آن مواجه شدیم، در سال جاری به علت کاهش بارندگی به شدت کم ابی داریم از این رو باید برخی موارد رعایت شود از محیط زیست محافظت کنیم.

وی گفت: محیط زیست همانطور که از نامش پیدا است محیط زندگی است اگر محیط زیست از بین برود قطعا زندگی انسان با مخاطره رو به رو می شود.

خشک شدن بخش زیادی از تالاب هورالعظیم در چند روز گذشته تبعات زیادی را برای دامداران منطقه و آبزیان داشته است.

تالاب هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم در عراق واقع است. اکنون خشکسالی و نرسیدن حقابه به این تالاب بین المللی، ناقوس مرگ تدریجی حیات وحش در هورالعظیم را به صدا دراورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها