کد خبر: 501357
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

نگاه غفلت‌بار مسئولان به سیستان و بلوچستان تا کجا ادامه خواهد داشت؟

سیستان و بلوچستان پهناورترین استان ایران است اما به همان میزان محروم. قطعی برق، نبود آب شرب، نبود امنیت، تبعیض‌های مذهبی و قومی و هزار و یک درد دیگر جزیی از زندگی روزمره مردم استانی است.حالا و به هنگام شیوع کرونا آنچنان تنها مانده که فعالان مدنی به فکر جمع‌آوری کمک برای مردم این استان افتاده‌اند.

نگاه غفلت‌بار مسئولان به سیستان و بلوچستان تا کجا ادامه خواهد داشت؟
کد خبر: 501357
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «کرونا در سیستان و بلوچستان»؛ عنوانی است که با جست‌وجویش در اینترنت با صدها مطلب مواجه می‌شوید که نتیجه همه‌شان یک چیز است: «وخامت اوضاع محروم‌ترین استان ایران.»

به گزارش روزنامه اعتماد، سیستان و بلوچستان پهناورترین استان ایران است اما به همان میزان محروم. قطعی برق، نبود آب شرب، نبود امنیت، تبعیض‌های مذهبی و قومی و هزار و یک درد دیگر جزیی از زندگی روزمره مردم استانی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته و در اوج ناامیدی ایرانیان هم 62 درصدشان پای صندوق‌ها رفتند اما حالا و به هنگام شیوع کرونا آنچنان تنها مانده که فعالان مدنی از سراسر ایران به فکر جمع‌آوری کمک برای مردم این استان افتاده‌اند.

به گزارش روزنامه اعتماد، نمایندگان مجلس هم روز گذشته بالاخره به تنهایی این استان واکنش نشان داده‌اند و از مسوولان امر خواستار رسیدگی سریع به وضعیت مردم پیش از خلق فاجعه‌ای انسانی شده‌اند. اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در همین راستا به ایسنا گفته است: «وضعیت استان سیستان و بلوچستان از مرز قرمز گذشته است و دولت باید توجه ویژه‌ای برای کنترل این بیماری به استان داشته باشد.» حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و نماینده زاهدان هم با تکرار این اظهارات، خواستار بسته شدن مرزهای بلوچستان با شهرهای دیگر کشور شده است.


در این میان اما برخی تلاش کردند با انتشار شایعاتی از زبان یکی از مراجع تقلید شیعیان، کار را در این استان به نزاع‌های مذهبی هم بکشانند. از زبان آیت‌الله نوری همدانی نقل شده بود که وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان ناشی از گناهان اهل سنت است که دفتر این مرجع تقلید با انتشار اطلاعیه‌ای این اظهارات را به کلی تکذیب و تاکید کرد: «درس خارج معظم له از ابتدا بیماری کرونا تعطیل بوده و در 10 روز اخیر که متاسفانه منطقه سیستان و بلوچستان و تا حدودی کل کشور دچار فراگیری موج جدید بیماری منحوس کرونا گردید ایشان هیچ گونه ملاقات یا سخنرانی و مصاحبه‌ای نداشته‌اند و طبیعتا دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های ایشان در سایت خودشان منعکس می‌شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها