کد خبر: 500989
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق دچار اپیدمی طلاق شده است/ تقریباً هر پنچ دقیقه یک طلاق در عراق به ثبت می‌رسد

کشور همواره جنگ‌زده عراق نه تنها در ابعاد امنیتی، اقتصادی و زیربنایی بلکه در بعد اجتماعی هم به شدت دچار بحران است.

عراق دچار اپیدمی طلاق شده است/ تقریباً هر پنچ دقیقه یک طلاق در عراق به ثبت می‌رسد
کد خبر: 500989
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشور همواره جنگ‌زده عراق نه تنها در ابعاد امنیتی، اقتصادی و زیربنایی بلکه در بعد اجتماعی هم به شدت دچار بحران است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از اسکای‌نیوز عربی، عراق دچار اپیدمی طلاق شده و تقریباً هر پنچ دقیقه یک طلاق در این کشور به ثبت می‌رسد.

یکی از علل گسترش شدید طلاق در عراق از نگاه کارشناس این شبکه تلویزیونی، افزایش کودک‌همسری در این کشور است به طوری که بسیاری از دختران عراقی پیش از 15 سالگی راهی خانه شوهر می‌شوند.

صفیه یکی از این زنان می‌گوید: «هم من و هم دخترانم با همان شرایط و زیر سن 15 سالگی ازدواج کردیم تا حداکثر بعد از چهار سال زندگی مشترک در زمره زنان مطلقه عراق قرار بگیریم.»

به نوشته اسکای‌نیوز، امروز صدها هزار زن عراقی سرنوشتی همانند صفیه و دخترانش دارند که نه تنها طلاق داده شده بلکه از هیچ حقی هم از نفقه گرفته تا اجرت‌المثل بهره‌مند نشده‌اند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در عراق حدود 10 هزار مورد طلاق در ماه به ثبت می‌رسد که یکی از بالاترین آمارها در سطح جهان به شمار می‌رود.

این بدان معنی است که هر چهار دقیقه و اندی یک طلاق در عراق به وقوع می‌پیوندد و سه درصد از کل افراد متاهل در این کشور در سال از هم طلاق می‌گیرند.

از طرفی بر اساس آمار رسمی منتشرشده از سوی مسئولین این کشور، 20 درصد از ازدواج‌ها در عراق طی سه سال اول به طلاق می‌انجامند.

این در حالی است که به گفته برخی از فعالان اجتماعی، ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت‌شده در دادگاه‌های رسمی عراقی تنها 2سوم از این رویدادها را تشکیل می‌دهند و بسیاری از موارد ازدواج و طلاق خارج از چارچوب رسمی و در محافل عشایری و دینی به انجام می‌رسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها