کد خبر: 500221
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۴۹:۵۹
| |

محمد خدادی:

پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران، مجدانه در حال پیگیری است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت، قوه قضاییه و نیروی انتظامی به شکل مستمر و پیگیر در حال طی کردن مسیر حقوقی پرونده واژگونی خودروی خبرنگاران هستند و چون این مهم امری حقوقی است نیازمند طی کردن مسیر اصولی خود از مجاری قانونی و قضایی است.

پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران، مجدانه در حال پیگیری است
کد خبر: 500221
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۴۹:۵۹

اعتمادآنلاین| 25 نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (2 تیرماه 1400) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که عصر همان روز پس از بازدید از تونل در حال احداث انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در شهرستان نقده، اتوبوس حامل آنان در مسیر بازگشت در 15 کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار نقص فنی و در نهایت واژگونی شد.

به گزارش ایرنا، در این سانحه، متاسفانه ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) و مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) جان باختند و دیگر خبرنگاران دچار مصدومیت و جراحت شدند که چهارتن از آنان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه پیگیری این پرونده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خدادی معاون مطبوعاتی به گفت‌وگو نشستیم.

تبادل گزارش‌های قضایی و انتظامی با وکلای تخصصی معاونت مطبوعاتی

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و جان باختن دو تن از خبرنگاران ایرنا و ایسنا گفت: از بدو وقوع این اتفاق تلخ تمامی دستگاه‌های قضایی و انتظامی در حال نگارش جزییات و تکمیل گزارش‌های کارشناسی وحقوقی هستند.

وی ادامه داد: همچنین در عین حال نمایندگان دستگاه‌های قضایی و انتظامی به شکل پیوسته با کارگروه حقوقی تعیین‌شده توسط معاونت مطبوعاتی که از روز اول وقوع این حادثه ایحاد شده بارها تشکیل جلسه دادند و گزارش‌های تکمیلی خود را به این کارگروه ارسال می‌کنند.

متناسب با آن اطلاعات، کارگروه پیگیری حقوقی معاونت مطبوعاتی نیز بی وقفه در حال کار و به انجام رساندن نتیجه این پرونده هستند.

خدادی تصریح کرد: تیم وکلای ما نیز علاوه‌بر ظرفیت‌های جاری و مشاوران حقوقی معاونت مطبوعاتی به شکل مستمر تا حصول نتیجه پیگیر پرونده هستند.

انتظار می رود تمامی دستگاه‌ها حمایت بیشتری از خبرنگاران داشته باشند

خدادی درباره برنامه‌های معاونت مطبوعایت در راستای بازدارنگی از وقوع چنین رویدادهای تلخ و حمایت حداکثری از خبرنگاران و جامعه خبری کشور یادآور شد: در حوزه بازدارندگی نیز، در حال تهیه بخشنامه‌ای جهت ارسال به تمامی دستگاه‌ها هستیم تا یک‌بار دیگر استانداردهای موجود در کشور برای استفاده از ظرفیت وسایل نقلیه را بازخوانی کنیم.


وی گفت: خبرنگاران خود، منجی مردم هستند و در همه حوادث و بلایا با اطلاع‌رسانی همیشه از پیشگامان دور کردن خطر از مردم و کمک به آنها بودند و هستند پس تردیدی نیست که باید بیشترین حمایت را از طرف دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط کنار خود داشته باشند.

خدادی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها نیز در مواجهه با اصحاب رسانه در تامین بسترهایی که خبرنگاران در آن حوزه‌ها کار خبری انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند.

از تکرار چنین حوادثی باید جلوگیری کرد

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این مهم به‌عنوان نکته‌ای است که نه‌تنها باید مورد توجه باشد که لازم است هشداری باشد برای همه که مبادا بگذاریم این حوادث تکرار شود. چرا که چنین حوادثی غیرقابل‌جبران هستند. حتی اگر پرونده آن‌ها در صورت تخلف با صدور حکمی نیز مواجه شود مساله اصلی اینجاست که در نهایت چنین رویدادهایی قابل جبران نیست و حیف است که ما چنین عزیزانی را از دست بدهیم.

خدادی در پایان درباره به سرانجام رسیدن این پرونده تا پایان دولت دوازدهم تاکید کرد: تمامی همکاران من در معاونت مطبوعاتی و دوستان در قوه قضاییه و نیروی انتظامی به شکل مستمر و پیگیر در حال طی کردن مسیر حقوقی این پرونده هستند و چون این مهم امری حقوقی است نیازمند طی کردن مسیر اصولی خود از مجاری قانونی و قضایی است. اما مجدانه، پیگیرانه و به شکل شبانه‌روزی من و تمامی همکارانم در حال پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها