نوبت‌گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان برای سنجش سلامت

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا 7 تیر خبر داد.

نوبت‌گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان برای سنجش سلامت
کد خبر: 500047
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۲:۱۶

اعتمادآنلاین| سید جواد حسینی افزود: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 5 روز گذشته است و در این مدت و علی‌رغم شرایط کرونایی استقبال خانواده‌ها از این برنامه بسیار خوب بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شهرستان‌های تهران، شهر تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، مرکزی و کرمانشاه به ترتیب بیشترین نوبت‌گیری پایگاه‌های سنجش در سال 1400 را داشته‌اند.

وی گفت: تاکنون استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان، لرستان، شهرستان‌های تهران، چهارمحال بختیاری، شهر تهران و آذربایجان غربی، به ترتیب، بیشترین میزان سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

معاون وزیر بابیان این که غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از سال 96به برنامه سنجش اضافه‌شده است گفت: در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش 600هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان در 5استان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها