مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا:

با توسعه کارخانه، ظرفیت تولید واکسن فخرا افزایش می‌یابد

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به 10 میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

با توسعه کارخانه، ظرفیت تولید واکسن فخرا افزایش می‌یابد
کد خبر: 493999
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۷:۵۴

اعتمادآنلاین| مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به 10 میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، احمد کریمی مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا صبح چهارشنبه در آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا طی سخنانی اظهار کرد: فرایند تحقیق و توسعه واکسن فخرا از اسفند 98 در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمان حیات شهید فخری زاده با راهبری و مدیریت ایشان آغاز گردید که به جهت اهمیت این پروژه شهید والا مقام و مقام محترم عالی وزارت نظارت مستقیم بر انجام پروژه داشتند.



وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید واکسن فخرا از نوع واکسن های کشته شده و غیرفعال است که در بستر سطح 3 ایمنی تولید می شود. بذر واکسن با غربالگری از میان 35000 نمونه بیمار ایرانی ایزوله گردیده و شناسنامه دار شده است.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به 10 میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

کریمی خاطرنشان کرد: فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با موفقیت با 135 نفر داوطلب به انجام رسید. در این فاز سه گروه غلظت بالای واکسن، غلظت پایین واکسن و واکسن نما وارد مطالعه شدند که بی خطری واکسن فخرا محرز گردید، هر دو غلظت واکسن سیستم ایمنی را تحریک کرد.

ایجاد آنتی بادی های نوترالیزان در خون داوطلبین نشان داد که این واکسن قابلیت خنثی سازی ویروس را دارد. بیشترین تحریک سیستم ایمنی در تزریق غلظت بالای واکسن و فاصله تزریق 14 روز مشاهده شد.

وی در ادامه بابیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با 500 نفر داوطلب انجام خواهد شد، افزود: بر اساس نتایج فاز اول غلظت بالا و فاصله تزریق 14 روز انتخاب شده است.

جهت کاهش مراجعه حضوری داوطلبین نرم افزاری طراحی شده که از طریق موبایل یا کامپیوتر وضعیت خود را ثبت می کنند و همکاران ما در مرکز به صورت لحظه ای به بررسی موضوع پرداخته و در صورت لزوم اقدام متناسب را انجام خواهند داد.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا افزود: در این بخش بر خود واجب می دانم از همراهی ملت غیور ایران که با استقبال کم نظیر خود از شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن فخرا موجب دلگرمی گروه فخرا شدند تقدیر و تشکر کنیم همچنین، از پشتیبانی و حمایت های همه ارکان وزارت دفاع به ویژه مقام محترم عالی وزارت امیر حاتمی که در تمامی طول پروژه حامی ما بودند سپاسگزاریم.

کریمی ادامه داد: از پشتیبانی و پیگیری های ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین حمایت و همکاری بی شائبه معاونت آماد و پشتیبانی وزارت دفاع، معاونت منابع انسانی و اداره کل بهداشت و درمان ، هیئت مدیره و مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مدیرعامل محترم سازمان صنایع دفاع و همکاران ایشان در بهره برداری از مرکز کارآزمایی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه جامع امام حسین (ع)


و دانشگاه علوم پزشکی ایران کمال امتنان را داریم. از شرکت های دانش بنیان کشور که در کمک به این پروژه و بومی سازی تجهیزات و مواد مورد نیاز نقش ویژه ای داشته و ما را یاری می کنند قدردانی می گردد.

وی در پایان گفت: تشکر ویژه از خانواده های معزز و محترم شهدای هسته ای پرافتخار کشور را داریم. کسانی که در ادامه راه شهدا با حضور در این مجلس یاور محققین این عرصه شده و در شروع فاز 1 با تزریق به فرزند شهید فخری زاده و امروز در شروع فاز دوم با تزریق به همسر شهید رضایی نژاد در آغاز راه واکسن راه شهدا را ادامه دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها