کد خبر: 493927
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۷:۲۷:۵۳
| |

واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات نامزدهای انتخابات

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای اظهارات یکی از نامزدها در دومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات نامزدهای انتخابات
کد خبر: 493927
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۷:۲۷:۵۳

اعتمادآنلاین| در اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: طبق ماده 16 قانون مبارزه با قاچاق، مرجع ذی صلاح تهیه و ارائه آمار قاچاق، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش مهر، نامزدهای ریاست جمهوری از ارائه آمار غیرواقعی خودداری کنند. اجرای موفق طرح ریجستری موبایل، طرح سیگارت، پیشرفت بی نظیر استقرار و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند نظارتی و…ریسک قاچاق را افزایش و مانع جدی برای عمل قاچاقچیان شده است.

یکی از ملزومات کنترل مبادی رسمی، تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس ری است، تا سال 97 صرفاً 3 دستگاه در مبادی رسمی کشور نصب شده بود، با همت و پیگیری‌های متعدد ستاد این تعداد به 16 دستگاه افزایش یافته است.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فرآیند مبارزه با قاچاق مربوط به 5 سال پیش بوده، بسیاری از نواقص این گزارش با دغدغه و پیگیری مسؤولین ستاد و همکاری رؤسای قوا رفع شده است.

قاچاق را زاییده قوانین کهنه و فرآیندهای اقتصادی معیوب می‌دانیم، امید است با همکاری و حسن نیت همگان بیش از پیش از وقوع آن بکاهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها