«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جالب‌ترین تشویق‌ها برای واکسن زدن در چهارگوشه جهان را بشناسید

در حالی که برخی از کشورهای جهان برای به دست آوردن چند دز واکسن و کاهش شمار قربانیان خود دست و پا می‌زنند، در برخی دیگر از کشورهای جهان عده‌ای دست‌به‌کار شده اند تا به هر شکل ممکن از جمله تعیین جایزه مردم را ترغیب به واکسن زدن کنند.

جالب‌ترین تشویق‌ها برای واکسن زدن در چهارگوشه جهان را بشناسید
کد خبر: 492798
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که برخی از کشورهای جهان برای به دست آوردن چند دز واکسن و کاهش شمار قربانیان خود دست و پا می‌زنند، در برخی دیگر از کشورهای جهان عده‌ای دست‌به‌کار شده اند تا به هر شکل ممکن از جمله تعیین جایزه مردم را ترغیب به واکسن زدن کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط طی گزارشی در این باره نوشت: در حالی که مسئولان اغلب کشورهای جهان به سختی می‌کوشند تا مقادیری واکسن برای جلوگیری از افزایش آمار قربانیان شیوع ویروس کرونا تهیه کنند، کشورهای دیگری در جهان به صرافت نحوه قبولاندن تزریق این واکسن‌ها به شهروندان خود افتاده‌اند.

واکسن بزن دور دنیا بگرد

در ادامه این گزارش آمده است: شرایط بهداشتی نسبتاً خوب در استرالیا و نگرانی‌های پیش‌آمده بابت تبعات تزریق واکسن آسترازنکا باعث شد بسیاری از شهروندان استرالیایی حاضر به مراجعه به مراکز تزریق واکسن نشوند. از همین رو خطوط هوایی استرالیا «کانتاس» وارد عمل شدند و جوایزی برای افرادی که اقدام به تزریق واکسن می‌کنند تعیین کردند.

این شرکت با هدف افزایش میانگین مصونیت دسته‌جمعی که در حال حاضر در استرالیا فقط 2 درصد است و فراهم کردن زمینه بازگشت فعالیت‌های این شرکت به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا، جوایز قابل توجهی تعیین کرده است.

مدیرعامل این شرکت به رسانه‌های محلی استرالیا گفته است: ما 10 جایزه بزرگ، یک جایزه به هر ایالت، اختصاص می‌دهیم و خانواده برنده متشکل از چهار نفر می‌توانند طی یک سال از طریق خطوط هوایی کانتاس و جت استار به رایگان و نامحدود به هر مقصدی از جهان سفر کنند.

او ادامه داد: شرط شرکت در این قرعه‌کشی تزریق واکسن است؛ فرد داوطلب باید حداکثر تا پایان سال 2021 واکسن را دریافت کرده باشد، همچنین افرادی که پیش از این تاریخ هم واکسن دریافت کرده باشند نیز در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

بخت‌آزمایی واکسن

در هنگ‌کنگ نیز جوایز هنگفتی برای دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در نظر گرفته شده است.

بساز و بفروش‌های هنگ‌کنگی اعلام کردند کسانی که حاضر باشند آستین خود را بالا زده و واکسن دریافت کنند در قرعه‌کشیِ یک آپارتمان مسکونی لوکس شرکت داده می‌شوند.

این قرعه‌کشی که در هنک‌کنگ بخت‌آزمایی واکسن نام‌گذاری شده و قرار است برنده آن صاحب آپارتمانی یک‌خوابه به قیمت 10.8 میلیون دلار هنک‌کنگ معادل 1.4 میلیون دلار آمریکا شود فقط مختص کسانی است که در هنگ‌کنگ اقامت دائم دارند.

گفتنی است هنگ‌کنگ یکی از معدود مناطق جهان است که دزهای واکسنی بیش از جمعیت 7.5 میلیون نفری‌اش در اختیار دارد.

با این حال بی‌اعتمادی به دولت، به‌علاوه عدم احساس نیاز به دریافت واکسن در منطقه‌ای که تقریباً عاری از ویروس کروناست، مصونیت مردم از طریق دریافت واکسن را تحت تاثیر قرار داده است.

واکسن بزن دونات بخور

در ایالات متحده برای ترغیب مردم به واکسن زدن، به هر فردی که واکسن دریافت کند چند کیک دونات و بلیت بازی بیسبال داده می‌شود.

در میدان یونیون اسکایر در منهتن آمریکا کار به جایی رسیده که معتادان در ازای ارائه اسنادی دال بر تزریق واکسن یک بسته ماری‌جوانای رایگان دریافت می‌کنند.

یک دز بزن یک جرعه بنوش

چنان‌که در اخبار آمده، اسرائیل مدعی پیشی گرفتن در تزریق واکسن به مردم است؛ با وجود این در شهر تل‌آویو تبلیغاتی با این مضمون مشاهده می‌شود: یک دز بزن یک جرعه بنوش. ماجرا از این قرار است که برخی از کافه‌دارها به افرادی که حداقل یک دز از واکسن کرونا را زده باشند مشروبات رایگان می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها