کد خبر: 491627
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۵:۰۳
| |

حسن نوروزی، نماینده مجلس:

آموزش و پرورش به 190 هزار معلم نیاز دارد

یک نماینده مجلس گفت: هم اکنون آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به 190 هزار معلم نیاز دارد و این آمار تا سال 1404 به 600 هزار نفر می رسد. در بودجه 1400 هم مبلغ 6 هزار میلیارد تومانی که دولت برای این بخش تعیین کرده بود تا 15 هزار میلیارد افزایش دادیم.

آموزش و پرورش به 190 هزار معلم نیاز دارد
کد خبر: 491627
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۵:۰۳

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 خرداد) و در مخالفت با بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: ما در سال‌های 94 ، 98 و 99 رتبه بندی معلمان را تصویب کردیم و در بودجه 1400 هم مبلغ 6 هزار میلیارد تومانی که دولت برای این بخش تعیین کرده بود تا 15 هزار میلیارد افزایش دادیم.

به گزارش فارس، وی افزود: چرا کمیسیون آموزش و تحقیقات یک کار کلی برای آموزش و پرورش انجام نمی‌دهد؟ کما اینکه در گذشته نیز در مقاطعی مسائل مختلف پیرامون استخدام معلمان حق التدریسی و نهضتی در قالب طرح بررسی و تصویب شد.

نماینده رباط کریم در مجلس تصریح کرد: هم اکنون آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به 190 هزار معلم نیاز دارد و این آمار تا سال 1404 به 600 هزار نفر می رسد.

نورزوی در انتقاد به نحوه پرداختی به معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت: روز گذشته در پی دیدار با تعدادی از معلمان مدارس غیرانتفاعی متوجه شدم که آنها به رغم برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، مبالغی کمتر از 600 هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند، بنابراین باید به این تبعیض پایان داده شود.

وی در پایان افزود: از کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان می‌خواهم یک سال وقت بگذارند و قانون جامع و کاملی که تمام مشکلات معلمان را برطرف کند، به تصویب برسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها